≈ۣۜČʌ√ʌ
قالب وبلاگ
نويسندگان

 

نوع تمرینات پا و تعداد تکرارهای مناسب آن در بدنسازی، برای همه فرم‌های بدن یکسان نیست. شکل بدنتان را از انواع زیر بشناسید و برای تمرینات پا از توصیه‌های مربوط به آن استفاده کنید.

 برای خواندن مقاله ی کامل به ادامه ی مطلب مراجعه کنید...

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 29 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 13:52 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

با اینکه دلایل انجام رابطه‌ جنسی به شکل‌های مختلف متفاوت و پیچیده هستند اما هدف معمولاً رسیدن به ارگاسم است. ازآنجاکه ما آدمها متفاوت هستیم، دستیابی به یک توصیف عمومی از ارگاسم غیرممکن است. چیزی که اکثر افراد در آن توافق دارند این است که ارگاسم تجربه‌ای عمیقاً و شدیداً لذت‌بخش است.

ارگاسم واقعاً چیست؟

 

 برای خواندن مقاله ی کامل به ادامه ی مطلب مراجعه کنید...

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 29 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 13:28 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

به میزانی که به نظرات دیگران احترام می‌گذارید رشد می‌کنید

بچه‌ ها به آب و غذا نیاز دارند. بقای آنها به آن بستگی دارد. اما به شناخت، پذیرش و عشق هم نیاز دارند. سلامت احساسی آنها به این وابسته است. درست مثل گیاهان که اگر به اندازه کافی آبیاری نشوند یا می‌میرند یا رشدشان متوقف می‌شود،  بچه‌هایی که با مهر و محبت کافی بزرگ نمی‌شوند هم زخم‌خورده می‌شوند. زخم‌هایی که بسیار دردناک است. تا زمانیکه یاد نگرفته‌اند چطور زخم‌هایشان را التیام بخشند، به دنبال درمان‌های موقت خواهند بود. کودکان زخم‌خورده بزرگ می‌شوند و به بزرگسالانی زخم‌خورده تبدیل می‌شوند. ازآنجا که هیچ‌کس به ما یاد نداده چطور خود را التیام بخشیم،سعی می‌کنیم با حق به جانب نشان دادن خودمان، درمانی موقتی پیدا کنیم. بله، خیلی از ما دوست داریم همیشه حق با ما باشد. چون فکر می‌کنیم اگر حق با ما باشد آنوقت باارزش خواهیم بود. تصور کنید من و شما گفتگویی با هم داریم و من شدیداً با هر چه که شما می‌گویید مخالفت می‌کنم، چه احساسی به شما دست خواهد داد؟به طور متوسط افراد احساس ناامنی و تهدید می‌کنند و چون یک نفر عقایدشان را به چالش می‌کشد یعنی خود آنها را به چالش کشیده است. اگر من عقاید شما را بی‌ارزش بدانم آیا نمی‌تواند به این معنی باشد که خود شما هم بی‌ارزش هستید؟ چرا باید چنین کاری کنم؟ ما آدمها به این دلیل از بقیه انتقاد می‌کنیم که احساس بهتری نسبت به خودمان پیدا کنیم. بنابراین برای جبران عشقی که در کودکی نداشته‌ایم، به دیگران ضربه می‌زنیم. دلیلش این نیست که بخواهیم دیگران را مجازات کنیم؛ نه. فقط می‌خواهیم بپذیرند که حق با ماست و آنها اشتباه می‌کنند چون با این کار آن پذیرش و شناختی که می‌خواهیم را به دست می‌آوریم.

 برای خواندن مقاله ی کامل به ادامه ی مطلب مراجعه کنید...

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 29 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 13:24 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

شما هم نا امیدانه به دنبال راه‌هایی هستید که موهایتان سریعتر رشد کند و ضخیم‌تر شود؟ بااینکه هیچ راه جادویی برای سریعتر رشد کردن موهایتان وجود ندارد اما بااینحال توصیه‌های زیر می‌تواند کمکتان کند.

 

 برای خواندن مقاله ی کامل به ادامه ی مطلب مراجعه کنید...

 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 28 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 1:16 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

 

فروید، "پدر" علم روانکاوی، بر این باور است که برقراری رابطه جنـسی در انسان از دو خـواستگاه متفاوت نشات می گیرد. رویـکرد اولـیه غـریزی یـا فیزیـولوژیـک اسـت و دیـگری پـی آمد مـاهیـت نفسانی-عـاطفی انسـان ـاست. با در نظر گرفتن دیـدگاه فیـزیولوژیک، رابطه ی جنسی در نتیجه رشـد ویژگی های ابتدایی جنسی در افراد ایجاد می شود. به عبارت دیگر انسان ها زمانی که از نظر جسمی به رشد کافی میرسند، آمـادگی بـرقرای ارتبـاط جنسی را پیدا می کنند. (این دوران که بلوغ نام دارد، در خانم ها در سن 18 سالگی و در آقایون در سن 21 سالگی به آخرین مرحله ی خود می رسد.)

در طول 7 سـال ابتـدایی زنـدگی، نیروی جنسی در یک پسر
بچه در تمام قسمت های بدن او توزیع می شود. از 7 تا 14 سالگی، نیروی جنسی به اعضای جنسی منتقل می گردد ( در آقایون بیضه ها و در خانم ها تخمدان) در این زمان تفاوت های ظاهری میان جنس مذکر و مونث پدید می آید.

 برای خواندن مقاله ی کامل به ادامه ی مطلب  مراجعه کنید ...


ادامه مطلب
[ یک شنبه 28 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 1:8 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

بطور علمی هیچ محصولی نمی تواند قسمتی از بدن را بطور موضعی چاق یا لاغر کند ولی بطور غیرعلمی دقیقا 196 محصول چاقی و لاغری موضعی در بازار موجود هست که یا اصلا موثر نیستند و یا اندک تاثیرشان هم موقتیست .
حالا شما دقیقا می خواید صورتتون لاغر بشه یا چاق ؟! روش بدون عارضه برای " برای چاقی صورت " خیلی مفهوم نیست
اگر صورتتون چاقه و می خواید لاغر بشه این متن زیر رو بخونید . شاید موثر نباشه اما انجامش لااقل ضررخاصی به شما نخواهد زد
وقتی یک آدم جدید را ملاقات میکنید یا یک دوست قدیمی را دوباره می بینید اولین چـیـزی کــه بــه نـظرتان می رسد چیسـت؟

 

 برای خواندن مقاله ی کامل به ادامه ی مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ شنبه 25 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 12:57 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

ناتوانی در نعوظ که گاهی ناتوانی جنسی نیز نامیده می شود، عدم توانایی مکرر در حفظ نعوظ آلت تناسلی برای برقراری رابطه جنسی است. کلمه "ناتوانی جنسی" ممکن است برای سایر مشکلات مربوط به رابطه جنسی و تولید مثل نیز مورد استفاده قرار گیرد، مثل فقدان میل جنسی یا مشکل در انزال یا ارگاسم. استفاده از واژه ناتوانی در نعوظ بحث را کاملاً روشن کرده و مشخص می کند که فقط ناتوانی در این مشکل خاص مد نظر است.

برای خواندن مقاله ی کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ شنبه 25 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 12:51 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

علیرضا بی پروا:
شاه تره گیاهی است با نام علمی Fumara officinalis و یا گونه های دیگری از جمله f.Vaillantii که از خانواده شاه تره است و نام عمومی آن در جهان Fumitory است. گونه اول که گیاه اصلی دارویی آن است بومی اروپا و آسیاست.

خواص دارویی و طبیعی گیاه شاتره

شاه تره اکثراً در کنار جاده ها و یا به عنوان علف هرز مزارع می روید و بیشتر توسط کشورهای شرقی اروپا صادر می شود. قسمت مورد استفاده آن شامل برگ، ساقه و گل هاست که به طور مخلوط با هم استفاده می شوند.

 

برای خواندن مقاله کامل به ادامه ی مطلب مراجعه کنید...

 


ادامه مطلب
[ شنبه 18 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 15:10 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

کاهو یکی از پرمصرف‌ترین سبزیجات دنیاست که تاریخ کهنی دارد.

 این سبزی انواع مختلفی دارد ولی رایج‌ترین آنها کاهوی معمولی ایرانی و کاهوی پیچ است که کاهوی ایرانی از ارزش غذایی بیشتری برخوردار است.

کاهو طبیعتی سرد و مرطوب دارد. برخلاف تصور عام، پرخاصیت‌ترین قسمت کاهو، برگ‌های خارجی آن است که سبز تیره‌تر بوده و به لحاظ کلروفیل غنی‌تر است. اگرچه کاربرد کاهو معمولا به‌صورت خام و در انواع سالادهاست ولی برای ته‌دیگ و به‌ندرت در بعضی از خوراک‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته پخته آن مصارف درمانی نیز دارد.

برای خواندن مقاله ی کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ شنبه 18 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 15:5 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

 

چغندر را از قدیم می شناختند و حتی در حدود چهار قرن قبل از میلاد با خواص درمانی آن آشنا بوده و از آن استفاده می کردند. چغندر دو نوع می باشد؛ یک نوع آن چغندر معمولی است به رنگ بنفش تیره و یا قرمز (لبو) و نوع دیگر آن چغندر قند است و به رنگ زرد روشن می باشد که به مقدار بسیار زیاد در نقاط مختلف دنیا برای استفاده از شکر آن، کشت می شود. چغندر، گیاهی است با برگهای پهن و درشت یا برگهای مخروطی شکل که از آن به همراه دیگر سبزیجات در آش یا خورشت استفاده می کنند، گاهی هم آن را به همراه ماست مصرف می کنند. چغندر خوب آن است که زیاد در خاک نمانده باشد زیرا چغندری که زیاد رسیده باشد سفت می شود. چغندر پیر معمولاً گردنی باریک دارد و شیارهایی روی آن به وجود می آید. چغندر خام، عسل گیاهی است و خداوند بعد از عسل، شفا را در چغندر قرار داده است، بر همین اساس می توان به ارزش چغندر پی برد. برای آنکه پوست چغندر پخته به آسانی کنده می شود،

 

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید ...


ادامه مطلب
[ شنبه 18 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 14:49 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

 

هویج ماده ای سرشار از کاروتنوئید ها ست ، آیا می دانید برای جذب سریع تر بتاکارون های توسط سلول ها باید آن راچگونه مصرف کرد؟

دکتر مسعود کیمیاگر متخصص تغذیه با اشاره به مطلب فوق گفت : هویج ماده ای سرشار از کاروتنوئید ها ست که مهمترین آن بتاکاروتن است . این ماده غذایی در داخل سلول های هویج موجود است و برای دسترسی آسان تر به بتاکاروتن ها می توان از هویج پخته و خرد شده ، استفاده نمود.
دکتر کیمیاگر در مورد خواص هویج گفت : هویج به دلیل دارا بودن کاروتنوئیدها فراوان که قابلیت تبدیل به ویتامین A را دارند ، منبع غنی از این ویتامین است و در جلوگیری از سرطان بسیار موثر می باشد همچنین کاروتنوئیدها سبب تقویت ارتباط بین سلولی شده و علاوه بر کاروتنوئید ، دارای 6 درصد مواد قندی ، 2گرم فیبر و اسید فولیک نیز می باشد.

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ دو شنبه 15 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 16:18 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

تحقیقات نشان داده، مصرف روزانه 5 فنجان چای سبز می تواند از بروز دیابت جلوگیری کند.
معمولا با افزایش سن، قند خون هم کم کم بالا می رود، خصوصا اگر به رژیم غذایی خود توجه کافی نداشته باشیم، وزن به مرور زمان بالا رفته و به دنبال آن احتمال بروز دیابت نوع 2 هم افزایش می یابد.
چای سبز قادر است از عوارض ناشی از دیابت همچون آب مروارید و بیماری های کلیوی هم به طرز معجزه آسایی جلوگیری کند. اما چای سبز چطور قادر به کاهش قند خون است؟ به نظر می رسد، اصلی ترین مکانیسم، مهار کردن فعالیت آنزیم آمیلار بزاق و روده (آنزیم مسئول هضم نشاسته) است.

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ دو شنبه 15 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 16:2 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

 

شما یک روز در میان حمام می‌روید یا هر روز؟ چند دست موهایتان را شامپو می‌کنید؟ با چه شامپویی موهایتان را می‌شویید؟

حمام رفتن هم راه و رسمی دارد که دانستن و رعایت آن می‌تواند شما را سرحال‌تر و پاکیزه‌تر کند.

با دکتر حسین طباطبایی، متخصص پوست و مو، درباره روش‌های صحیح حمام کردن از منظر یک متخصص پوست به گفتگو نشسته‌ایم.

آقای دکتر! بعضی‌ها عادت دارند دوش بگیرند و بعضی‌ها عادت دارند در وان بخوابند. از بین این دو عادت، کدام یکی سالم‌تر است؟

راستش، این دو عادت، تفاوت چندانی با هم ندارند. البته یک تفاوت مختصر وجود دارد که باید به آن اشاره کنم. به‌طور معمول وقتی دوش می‌گیرید، آب روی سر و بدن‌تان جاری می‌شود و پوست و موی‌تان را شستشو می‌دهد و می‌رود. این آب، آبی است که جریان دارد و از آب لوله‌کشی شهر است و طبیعتا پاکیزه. ولی وقتی وان را پر می‌کنید و در آن دراز می‌کشید، آب راکد است و امکان آلودگی آن وجود دارد و مقداری از چرک بدن وارد آب وان می‌شود. از طرف دیگر، وقتی دوش می‌گیرید آب کمتری استفاده می‌شود تا بخواهید برای حمام کردن تمام اعضای خانواده وان را از آب پر و خالی کنید. همچنین شستشوی کامل بدن و اعمال بهداشتی زیر دوش راحت‌تر است.

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...

 


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 13 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 12:45 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

 

از فواید حفظ بهداشت دهان و دندان بسیار خوانده و شنیده‌ایم و همه به‌خوبی می‌دانیم اهمیت سلامت این عضو بدن به اندازه‌ای است كه پزشكان سلامت دهان و دندان را كلید سلامتی تمام اعضای بدن می‌دانند. همچنین همه می‌دانند كه مسواك زدن یكی از ساده‌ترین و بهترین راه‌ها برای حفظ سلامت دندان‌ها است. اما سوالی كه وجود دارد این است كه آیا در طول روز زمانی هست كه برای مسواك زدن بهتر از بقیه اوقات باشد؟ آیا اثر مسواك زدن در زمان‌های مختلف با هم تفاوت دارد؟

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 13 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 12:38 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

 

21 سپتامبر،مصادف با 30 شهریور،روز جهانی آلزایمر است. در این مطلب قصد داریم شما را با 10 علایم اولیه ی آلزایمر آشنا کنیم، پس با ما باشید.

علائم اولیه آلزایمر در افراد مختلف و حتی روزهای پی در پی متفاوت خواهد بود. بعضی از نشانه های آن به قدری ظریف است که هیچ کس به آن توجه نخواهد کرد.

علائم بعدی به صورت بارزتری جلوه می کند و آن زمانی است که بیماری پیشرفت زیادی کرده است.

از جمله علائم اولیه ابتلا به این بیماری عبارت هستند از:

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...

 


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 13 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 12:34 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

شوره سر یا سبوره ، عارضه‌ای است که در آن پوسته‌های سفید یا خاکستری کوچک در یک قسمت یا تمام سر دیده‌ می ‌شوند و به حدی در افراد شایع است که برخی متخصصان آن را امری طبیعی می‌دانند.

شوره سر به طور کلی در مردان نسبت به زنان شایع‌تر است و بروز آن هنگام بلوغ بیشتر دیده می‌شود.

دکتر زهره افتخار جواهری ، متخصص پوست و مو در این باره می‌گوید:

در این عارضه موقع شانه کردن موهای سر، دانه‌های ریز سفید رنگی روی شانه می‌ریزند و چنانچه به کف سر و موها نگاه کنیم، این ذرات سفید قابل مشاهده اند.

نقاط دیگری از بدن، غیر از سر، با شیوع کمتری می‌توانند مبتلا به شوره شوند، اما به طور کلی، موهای تمیز، سالم و دارای تعادل اسیدی اگر خوب نگهداری شوند دچار مشکل شوره سر نمی‌شوند.

هر چند وجود چند تکه پوسته سفید رنگ لابه‌لای موها، امری طبیعی است، اما هنگامی که میزان این پوسته‌ها زیاد شود، بایستی به عنوان یک بیماری با آن برخورد کرد.

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 13 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 12:27 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

تنفس مساله ی بسیار حساسی است، عوامل زیادی باعث می شود که نتوانیم به درستی تنفس کنیم؛ مانند آلودگی هوا، استرس های روزانه، اتفاقات و حوادث، مشکلات عاطفی، اضطراب و غیره.

اگر ندانید چگونه تنفس طبیعی انجام دهید، احساس خستگی می کنید و روحیه تان خراب می شود. اما چنانچه تمرین های تنفس کامل را انجام دهید و بتوانید شیوه ی تنفس خود را اصلاح کنید، حتی در موقعیت های تنش زا نیز می توانید به احساس خوبی برسید یا حداقل تنش ها را بهتر مهار و کنترل کنید.

تنفس کامل و مناسب پدیده ای غیر طبیعی نیست بلکه روشی است که با نهاد و طبیعت بدن ما سازگاری دارد. تنفس کامل روشی است که نوزادان در نواحی شهری و نیز بزرگسالان در نواحی دور از هیاهوی شهر به طور طبیعی و عادی آن را انجام می دهند؛ اما انسان متمدن به روش های غیر طبیعی و غلط تنفس عادت کرده است.

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 10 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 22:47 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

 

عضلات قلب مانند سایر اعضای بدن نیاز به گردش خون مداوم دارند. نام رگ ‌های قلب که این وظیفه ی مهم را انجام می ‌دهند، رگ‌ های کرونری است.

آترواسکلروزیس یا تصلب شرایین، بیماری تنگ شدن رگ ‌ها در اثر رسوب موادی چون چربی است(پلاک) که بسیاری از رگ‌ های بدن از جمله مغز، کلیه‌ ها و قلب را دچار می ‌سازد.

عوامل خطر:

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 10 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 22:44 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

آكنه منافذ بسته شده غدد چربی (دانه‏های سرسیاه و سرسفید)، جوش‏ها و ضایعات عمیق‏تر (كیست‏ها یا ندول‏ها) است كه در صورت، گردن، سینه، پشت، شانه‎ها و حتی بازوها بروز می‏كنند. كم و بیش اكثر نوجوانان به آكنه مبتلا می‏شوند. با این ‏حال این بیماری به گروه سنی خاصی محدود نمی‏شود و بزرگسالان حتی تا 40 سالگی نیز می‏توانند به آن مبتلا شوند.

اگرچه آكنه بیماری وخیمی نیست اما می‏تواند باعث بدشكل شدن صورت و در نتیجه ناراحتی روحی بیمار گردد. همچنین در موارد حاد و شدید، موجب پیدایش جوشگاه‏های بسیار بدشكل و دایمی می‏شود. باید در نظر داشت كه حتی موارد ملایم آكنه نیز می‏توانند موجب پیدایش جوشگاه‏ها شوند.

چه عواملی در ایجاد یا تشدید آكنه موثرند؟

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ سه شنبه 9 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 15:26 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

TA-65 ژني را فعال مي‌كند كه موظف به تنظيم آنزيمي موسوم به تلومراز است. اين آنزيم‌ به كنترل تقسيمات سلولي و طول عمر سلول‌ها كمك مي‌كند.

يك متخصص طب گياهي اخيرا مدعي شده كه موفق به توليد مكمل جديد ضد پيري شده است كه هم اكنون در دسترس عموم مردم قرار دارد.

به گزارش ايسنا، دكتر ال سيرز در اين باره خاطرنشان كرد كه اين روش درماني جديد براي مقابله با پيري TA-65 نام دارد و در حال حاضر در آمريكا مجوز گرفته است.

TA-65 در واقع مولكولي است كه از يك نوع گياه چيني گرفته مي‌شود و كمك مي‌كند كه سن بيولوژيكي فرد دوباره به عقب باز گردد و تست‌هاي خون نشان مي‌دهد كه افرادي كه از اين روش استفاده مي‌كنند به لحاظ بيولوژيكي واقعا جوان‌تر مي‌شوند.

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ دو شنبه 8 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 22:22 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

استفاده بیش از حد از مکمل‌های ویتامین E می‌تواند خطر ابتلا به سکته را نزدیک به 20 درصد افزایش دهد.

به گزارش سلامت نیوز مطالعه روی 120 هزار نفر که نیمی از آن‌ها مکمل‌های ویتامین E مصرف کرده بودند نشان داد استفاده بیش از حد از مکمل‌های ویتامین E می‌تواند خطر سکته قلبی را تا 22 درصد افزایش دهد. میزان مصرف مجاز این ویتامین 12 میلی‌گرم است، اما برخی افرادی که بیش از اندازه این ویتامین را مصرف کرده بودند بین 50 تا 500 میلی‌گرم در روز این ویتامین را از طریق مکمل‌ها وارد بدن خود می‌کردند.
تحقیقات نشان داد این کار باعث پاره شدن رگ‌های مغزی می‌شود که در نهایت منجر به سکته شده و عواقب بسیار بدی را به همراه دارد.
البته در نتایج این تحقیقات که در نشریه پزشکی بریتانیا منتشر شده آمده است مصرف ویتامین E می‌تواند خطر ابتلا به نوع خاصی از سکته مغزی را که بر اثر مسدود شدن رگ‌های خونی به وجود می‌آید تا 10 درصد کاهش دهد. اما در مجموع دانشمندان اعلام کردند مضرات مصرف بیش از حد مکمل‌های ویتامین E بسیار بیش‌تر از فواید آن است.

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ دو شنبه 8 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 21:57 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

صبح که از خواب بیدار می‌شوید، اگر به علت درد و گرفتگی عضلات گردن نتوانید سرتان را بچرخانید چه می‌کنید؟

تا به‌ حال برایتان پیش آمده است که حین انجام کارهای عادی روزانه، به‌ طور ناگهانی دچار درد شدیدی در قسمتی از بدنتان ‌شوید؛ مثلا وقتی خم شده‌اید تا شیئی را از روی زمین بردارید یا هنگامی که سرتان را موقع خروج از پارکینگ برای احتیاط و نگاه‌ کردن به عقب بر‌گردانده‌اید؟ حتی ممکن است تنها بعد از کش ‌دادن بدنتان پس از یک سفر هوایی طولانی، دچار این نوع دردهای ناگهانی شدید شوید.

این دردها معمولا آن ‌قدر شدید هستند که شاید حتی به سختی بتوانید از جایتان تکان بخورید، زیرا ماهیچه‌های اطراف ستون فقرات ، از قوی‌ترین و در عین حال کاربردی‌ترین نقاط بدن هستند و گرفتگی آنها می‌تواند منجر به بروز دردهای ناراحت ‌کننده در ناحیه پشت و گردن شود.

گرفتگی عضلات یکی از شایع‌ترین عوامل ایجاد درد شدید در پشت و گردن افراد است. این درد اگرچه گاهی با بعضی روش‌های سنتی معمول قابل کنترل است و نیازی به درمان از طریق روش‌های جراحی ندارد، اما در صورت مشاهده بعضی علائم باید سریعا به پزشک مراجعه کرد.

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ دو شنبه 8 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 21:51 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

 

زایده ‌های گوشتی یا SKIN TAGS تومورهای شایع پوستی هستند که در 25 درصد مردان و زنان دیده می‌ شود.

شایع ‌ترین نواحی پوستی که گرفتار می ‌شوند عبارت هستند از: زیر بغل 48 درصد، گردن 35 درصد و به میزان کمتر در نواحی کشاله ران.

اکثر موارد(70 درصد) در هر منطقه بیش از سه زایده گوشتی دیده نمی‌ شود. آن ها در دهه دوم زندگی شروع می ‌شوند و به تدریج تا دهه پنجم زندگی افزایش می ‌یابند. بعد از این سن زایده ‌ها رشد بیشتری پیدا نمی ‌کنند.

این زایده ‌ها کوچک باریک تا پهن، قهوه‌ ای یا به رنگ پوست و بیضوی به پوست چسبیده ‌اند. در مواردی زایده گوشتی می‌ تواند رشد کرده و به یک سانتی‌ متر برسد.

شکایت بیمار از منظر زیبایی و یا گیر کردن آن ها به لباس یا لوازم زینتی جواهرآلات می ‌باشد.

این ضایعات با الکتروکوتر ظریف و یا قیچی مخصوص درماتولوژی قابل رفع شدن است. اکثرا نیاز به بی ‌حسی موضعی نیست، مگر در آن ها که قاعده پهن داشته باشند.

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ دو شنبه 8 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 21:45 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

به تدریج با گذشت سن پوست چانه و گردن دچار تغییراتی می شوند. از جمله این تغییرات عبارتند از :
1-ایجاد خطوط و چروک های عرضی و عمودی در پوست گردن
2-شلی و افتادگی پوست گردن
3-تجمع چربی در زیر پوست گردن و ناحیه قب قب
4-تغییر رنگ و قرمز شدن پوست کنار گردن(پوئی کیلودرما سیوت)

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 6 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 13:3 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

گاهی وقت ها فردی تا صبح سرد زمستان از خانه بیرون می آید، گلویش ناراحت می‌شود و درد می‌گیرد.

گاهی کودکی گلویش درد می‌گیرد و چند وقت بعد معلوم می‌شود دریچه‌های قلبش مشکل پیدا کرده‌اند.

گاهی یک نفر گلویش درد می‌گیرد و نمی‌تواند غذایش را درست ببلعد که بعدا معلوم می‌شود یک غده راه گلویش را بسته است.

گاهی یک فردی ، هر چند وقت یک بار گلویش به خارش و سرفه‌های خشک می‌افتد.

گاهی یک نفر بعد از خواب گلویش می‌سوزد و ... .

خلاصه یک گلو داریم و هزار جور ناراحتی و مشکل.

آیا می‌شود همه این گلودردها را با شربت سینه و خلط‌ آور درمان کرد؟ آیا همه این ها با غرغره کردن آب نمک خوب می‌شوند؟ یا همه‌شان تزریق پنی‌سیلین می‌خواهند؟

بگذارید یک بار، خیلی سریع با دردهای گلویمان آشنا شویم.

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 6 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 12:55 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

شايع‌ترين بيماري‌هاي چشمي
گفت‌و‌گو با دكتر سيد حسن‌ هاشمي، فوق‌تخصص قرنيه و مدير گروه چشم دانشگاه علوم پزشكي تهران درباره شايع‌ترين بيماري‌هاي چشمي در كشورمان.

شايع‌ ترين بيماري چشمي در كشور چيست؟
شايع‌ترين مشكلات در كشور ما كه موجب كورى مى‌شود آب مرواريد و پس از آن تراخم، آب سياه و عوارض ناشى از ديابت است.

چقدر اين بيماري‌ها براي نظام سلامت ما اهميت دارند؟
كورى ناشى از ديابت، آب مرواريد و آب سياه با تشخيص به‌موقع، استفاده از امكانات بهداشتى قوى و برخوردارى از نظام ارجاع كامل، قابل پيشگيرى است. بيمارى تراخم هم در صورت استفاده از برنامه بهداشتى صحيح قابل ريشه كنى است.

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 6 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 12:51 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

آیا شما بیش از اندازه استرس دارید یا اینکه اصلا نمی‌دانید استرس بر شما غالب است یا نه؟ اگر جزو گروه اول هستید، یعنی می‌دانید که استرس بیش از حد آزارتان می‌دهد، پس قطعا علایم ناراحتی‌تان را می‌شناسید و درصدد رفع آن هستید.

سردرد آخر هفته
به گفته دکتر تادشودت، استاد دانشگاه واشنگتن، سردردهای میگرنی ضربان‌دار که در اواخر هفته به سراغ افراد می‌آید نشان‌دهنده ابتلای فرد به استرس است. وی کمبود خواب و تغذیه نادرست به خاطر پرداختن بیش از حد به کار یا درس را از جمله عوامل بروز این‌گونه سردردهای استرسی می‌داند، بنابراین در طول هفته خوب بخورید و خوب بخوابید تا سردرد نگیرید و استرس به سراغ‌تان نیاید.

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 6 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 12:48 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

تحقيقات نشان مي‌دهد که جلوگيري از توليد تنها يك آنزيم در بدن ممكن است براي متوقف كردن پيشرفت آرتروز كافي باشد.

دكتر داوود بيگي، دكتراي پزشكي هسته‌اي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: با اصلاح ژني كه مسئول توليد يك آنزيم مهم در بدن است، مي‌توان فرسايش تدريجي عضروف‌ها را در اطراف مفاصل متوقف كرد.
وي تصريح كرد: محققاني كه بر روي اين طرح كار مي‌كنند اميدوارند تحقيقات آنها منجر به يافتن معالجاتي براي مقابله با بيماري ورم مفاصل شود.

 

وي ادامه داد: غضروف افراد سالم حاوي مقدار زيادي "اگركان" است، اما در افراد مبتلا به آرتروز اين عنصر با مجموعه‌اي از آنزيم‌ها به نام "اگركاناسيس" نابود مي شود و غضروف قابليت ضربه گير بودن خود را از دست مي‌دهد. به همين علت از طريق ساخت داروهايي كه عملكرد آنزيم مذبور را متوقف كند، مي‌توان با بيماري‌هاي التهاب مفاصل (آتروز) مقابله كرد.

 

[ شنبه 4 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 14:4 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

دارو جهت بخور دادن ( درمان سينوزيت ، آنژين ها ، سرماخوردگي و زکام )

نسخه شماره 1

داروي ضد سرماخوردگي

گل غان سه قسمت

گل زير فون چهار قسمت

پوست بيد دو قسمت

گل گاوزبان شش قسمت

طرز تهيه و مقدار مصرف :

مقدار يک قاشق غذا خوري از مخلوط فوق را که قبلا بصورت پودر درآمده باشد در يک ليوان آب جوش ريخته و به مدت بيست دقيقه بگذاريد تا دم بکشد سپس آنرا صاف کرده و روزي سه بار هر بار يک فنجان ميل کنيد .

نسخه شماره 2

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ شنبه 4 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 14:0 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

 

یک تحقیق جدید در آمریکا تایید کرد که آنتی بیوتیک‌ها معده را آشفته می‌کنند. پژوهشگران آمریکایی در گزارش جدیدی هشدار دادند که حتی آنتی بیوتیک‌هایی که به ظاهر بی‌ضرر و خفیف به نظر می‌رسند ممکن است به شدت، تعادل میکروب‌هایی را که در روده زندگی می‌کنند، آشفته کرده و بر هم بزنند و پیامدهای غیرقابل پیش بینی برای سلامت بدن به همراه داشته باشند.

بر اساس آزمایشاتی که روی سه زن شرکت کننده انجام شد، محققان متوجه شدند: داروی آنتی بیوتیک موسوم به «سیپروفلوکسیاسین» که به این شرکت کنندگان داده شده بود به طور کامل تمام جمعیت باکتری‌های مفید موجود در دستگاه گوارش آنها را سرکوب می‌کند و حداقل در یکی از این زنان ماه‌ها طول کشید تا دوباره وضعیت معده و روده‌ها به حالت عادی و طبیعی بازگردد.

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 3 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 15:2 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

ناخن‌ها به همان اندازه كه لازم است زيبا به نظر برسند،به رسيدگي و بهداشت احتياج دارند. مثلا هنگامي كه در شرايط خوبي باشند، بازگو كننده سلامت عمومي بدن هستند.

بهداشت ناخن‌ها‌ تعريف مشخصي دارد، هنگام شستن دست زير ناخن‌ها را هم تميز كنيد. هنگام استفاده از شوينده‌ها و انجام كارهاي خانه از دستكش استفاده كنيد تا ناخنتان آسيب نبيند و پاكيزه بماند.

به گفته پزشكان، اگر مي‌خواهيد ناخنتان شكننده نباشند، هفته‌اي 2 مرتبه و هر بار به مدت 5 دقيقه آنها را در روغن زيتون گرم بگذاريد .

بهتر است زياد از استون براي پاك كردن لاك استفاده نكنيد، زيرا ناخن‌ها بر اثر استفاده مكرر از استون خشك و شكننده مي‌شوند.

يکي از شايع‌ترين بيماري‌هاي ناخن، خشکي يا ريش ريش شدن کناره ناخن است که به دليل استفاده زياد از مواد شوينده بخصوص درميان زنان خانه‌دار رخ مي‌دهد.

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 3 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 14:57 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

غذا، نوشیدنی ها و عادات ناسالمی که دندانها و لثه هایتان را خراب می کند و حتی اگر منظم مسواک بزنید، از نوارهای سفید کننده دندان استفاده کنید و دوبار در سال نزد دندانپزشکتان بروید باز هم کافی نیست.

اینجا به عواملی اشاره می کنیم که دندانها و لثه هایتان را خراب می کند و باعث می شود که لبخندتان دیگر زیبا نباشد.

نوشابه های ورزشی

در دهه اخیر، نوشیدنی های ورزشی شدیداً محبوب شده است اما این نوشیدنی ها به هیچ وجه برای دندانهایتان خوب نیست.

تحقیقات علمی نشان داده است که سطح pH در بسیاری از نوشیدنی های ورزشی می تواند به خاطر غلظت بالای ترکیبات اسیدی که در خود دارند، موجب فرسایش دندانها شود که مینای دندان را از بین می برد.

علاوه بر این، نوشیدنی های ورزشی معمولاً حاوی قند بالایی هستند که برای اسید مثل غذا می ماند—تولید باکتری می کند که داخل منافذ دندان ها رفته و موجب فرسودگی دندان ها می شود.

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 3 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 14:54 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

تنبلی چشم پس ازهفت سالگی درمان ندارد

یک متخصص چشم اظهار داشت: درمان تنبلی چشم بعد از ۷ سالگی تقریبا امکان پذیر نیست؛ این در حالی است که هرچه سن تشخیص تنبلی چشم کمتر باشد، احتمال درمان افزایش می‌یابد.
دکتر احمد شجاعی، متخصص چشم، تنبلی چشم را مربوط به عدم رشد عصب بینایی دانست و گفت: مرکزی در مسیر عصب بینایی با عبور امواج بینایی رشد کرده و در دید انسان نقش موثری ایفا می‌کند. این مرکز از دوران طفولیت تا سن هفت سالگی رشد کرده و سپس متوقف می‌شود.

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 3 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 14:51 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

نوزادانی که کمبود محبت دارند با خطر اختلال در رشد مغز و اشکال در مهارت های اجتماعی مواجه اند. پزشکان بر این عقیده اند کودکانی که در سال اول زندگی خود نیز از کمبود محبت رنج می برند، در معرض خطر اختلالات مغزی و مهارت های اجتماعی قرار دارند .
به گفته پزشکان، فرزندان مادران مبتلا به مشکلات ذهنی، بیشتر در معرض این خطر قرار دارند چرا که رابطه این گروه از مادران با فرزندان شان طبیعی نیست، در حالی که نوزادان به تحریک و کنش های اجتماعی نیاز دارند تا توانایی های مغزی آنها رشد کند. نیاز کودکان به مهر و محبت به اندازه کافی شناخته شده است اما این که عشق و علاقه نه تنها در پختگی عاطفی نقش دارد بلکه ساختار مغز را نیز متاثر می کند. یافته جدیدی است.

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 3 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 14:49 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

لب‌ یکی از نواحی پوست است که بیشتر از هر جای دیگری در معرض هوا و آفتاب قرار دارد و به همین علت هم بیشتر مستعد مشکل خشکی و ترک ‌خوردگی است.

اگر خوب از لب‌هایتان مراقبت نکنید، گرمای بیش از حد و از دست رفتن آب بدن، می‌تواند باعث سوزش و التهاب و حتی خونریزی آن ها شود.

متخصصان معتقدند تماس لب با خمیردندان و رژ لب و استفاده از پروتزهای دندان باعث خشکی‌های شدید و خارش لب می‌شود. حرارت زیاد، کم آبی و سرمای شدید هم از عوامل شایع به وجود‌آورنده خشکی‌های ساده و ترک‌خوردگی‌های لب هستند، همچنانکه بعضی از بیماری‌های سیستماتیک نظیر پسوریازیس هم سبب پوسته شدن اطراف و روی لب می‌شود که در این صورت مشکل لب با علائم دیگری نیز همراه است.

داشتن لب‌های ترک ‌خورده، خشک و سوزان بی‌تردید آزارنده است. برای بسیاری از کار‌هایی که در طول روز انجام می‌دهیم، از همین لب‌ها استفاده می‌کنیم. لب اگر سالم نباشد، حتی نمی‌توانیم راحت غذا بخوریم، حرف بزنیم یا لبخند بزنیم.

لب‌های شما نمی‌تواند مانند بقیه جاهای پوست بدنتان در برابر از دست دادن رطوبت مقاومت کند، چرا که لایه‌های پوست لب بسیار نازک هستند. علاوه بر این لب لایه محافظتی معمول پوست که دارای غدد چربی و عرق است را ندارد، به همین علت هم مانند بقیه جاهای بدن نمی‌تواند خودش را مرطوب نگه دارد و مستعد خشک شدن و ترک‌خوردن است. البته این ها تنها علت خشکی و ترک لب نیستند.

با 10 علت شایع این مشکل و طرز برخورد با آن در این مقاله آشنا شوید:

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ سه شنبه 2 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 15:0 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

چرا موقع خندیدن گریه می کنیم؟

کارشناسان هنوز علت آن را نمی دانند اما یک نکته به نظر می رسد و آن اینکه خندیدن و گریه کردن شبیه واکنش های روانشناسی است.

روبرت پرووین روانشناس دانشگاه مریلند می گوید : هر دو آنها زمانی اتفاق می افتد که احساسات تا حد زیادی تحریک می شود. لی دووفنر استاد دانشگاه میامی و چشم پزشک انستیتو باسکون می گوید : معمولا گریه با ناراحتی همراه است اما گریه کردن یک واکنش پیچیده ترِ انسان است. اشک با احساسات مختلفی تحریک می شود ازجمله : درد، ناراحتی و در بعضی موارد خوشحالی بیش از حد.

وقتی چنین اتفاقی افتاد، بسیار خوب است زیرا هر دو خندیدن و گریه کردن با بی اثر کردن هورمون کورتیزول و آدرنالین، استرس را از بین می برد. بنابراین اگر موقع خندیدن گریه کردید، شانس به شما رو کرده است.

چرا پیاز اشک چشم ها را در می آورد؟

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ سه شنبه 2 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 14:53 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

گردن درد یک شکایت شایع است، اما در اغلب موارد گردن‌درد مسئله جدی به حساب نمی‌آید و معمولا به علت فشار آمدن بر عضلات گردن به علت وضعیت نامناسب گردن فرد هنگام انجام کارهای روزمره برای مثال خم‌شدن بیش از حد به سمت کامپیوتر است.

برای پیشگیری از گردن‌درد این توصیه‌ها را رعایت کنید.

* اگر رانندگی طولانی‌مدت یا کار فراوانی پشت کامپیوتر انجام می‌دهید، هنگام نشستن سرتان را به عقب متمایل کنید به طوری که سرتان در محاذات ستون فقرات‌‌تان قرار گیرد، به این ترتیب از فشار روی گردن‌‌تان کاسته می‌شود. از فشردن و کشیدن‌ دندان‌های‌تان روی هم خودداری کنید.

* میز،‌ صندلی و کامپیوترتان را تنظیم کنید. مونیتور باید در سطح چشم‌ شما قرار داشته باشد. زانوهای‌تان باید اندکی پایین‌تر از سطح لگن‌تان قرار گیرد. و دست‌های‌تان روی دسته صندلی قرار داشته باشد.

* از قرار دادن تلفن میان شانه و گوش‌تان هنگام صحبت کردن خودداری کنید. اگر از تلفن زیاد استفاده می‌کنید، با هد‌ست حرف بزنید.

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ سه شنبه 2 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 14:51 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

این عمل از طرفی باعث کاهش چروک های روی صورت می شود، اما می تواند باعث فقدان جلوه عضلات صورت و ایجاد حالت انجماد در آنها شود.بوتاکس حاوی پروتئینی به نام Onabotulinumtoxin A می باشد که به صورت موقت و زودگذر باعث لمس شدن ماهیچه های صورت می شوند. این عضلات همان هایی هستند که باعث ایجاد چین هایی در صورت می شوند که ما به آنها چروک پوست می گوییم. محققان معتقدند اگرچه فردی که بوتاکس به صورتش تزریق شده قادر است به محرک های احساسی و هیجانی واکنش نشان دهد، اما توانایی محدود به ابراز و اظهار تغییرات صورت در نتیجه تزریق بوتاکس باعث می شود بازخوردهای محدود کمتری از طرف عضلات بی حرکت صورت به مغز ارسال شود. این اثرات به محققان اجازه داد آزمایشی با عنوان «فرضیه بازخورد صورت» (FFH) طراحی کنند که بیان می کند حالت های صورت و ابراز چهره می توانند بر شدت احساس ما در پاسخ به تجربیات احساسی اثرگذار باشند.

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ سه شنبه 2 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 14:46 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

میگرن به معنای سردرد مزمنی می باشد که می تواند باعث ظهور سردرد خاصی در ساعت های متوالی برای گاهی اوقات و یا حتی برای هر روز شود.

علائم میگرن می توانند خیلی شدید باشند به طوری که شما مدام در تلاش برای پیداکردن یک مکان آرام و تاریک برای درازکشیدن و تسکین خود باشید.

برخی از سردردهای میگرنی با علایمی نظیر اختلالاتی در بینایی و کاهش دید، یا سوزش هایی در بازو یا ساق پای تان همراه می باشد و همچنین میگرن اغلب با حالت تهوع، استفراغ و حساست شدید به صدا و نور همراه می گردد.

اگر چه هیچ معالجه ای وجود ندارد، تجویز داروها می تواند به کاهش تکرار و شدت میگرن ها کمک کند. اگر معالجات گذشته وضعیت شما را بهتر نکرده اند، بهتر است که با دکترتان درباره ی تغییر درمان و استفاده از داروی متفاوت مشورت نمایید. تجویز داروهای صحیح در کنار اصلاح شیوه ی زندگی ممکن است تغییرات چشمگیری را در روند بهبودی شما ایجاد نماید.

علائم:

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ دو شنبه 1 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 9:48 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

افسانه اول: کوتاه‌کردن زود به زود موها باعث می‌شود موها سریع‌تر رشد کنند.
واقعیت: موهای شما در هر ماه، 1 تا 5/1 سانتی‌متر رشد می‌کند، چه آنها را قیچی کنید و چه به حال خود رهایشان کنید. البته ممکن است در تابستان موها اندکی سریع‌تر رشد کنند ولی شما نمی‌توانید با کمک قیچی آرایشگری کاری بکنید که سرعت رشد موهایتان افزایش یابد. در واقع، کوتاه‌کردن موها یک کار انجام می‌دهد: انتهای خراب و دو شاخه موهایتان را حذف می‌کند و باعث می‌شود موهایتان ظاهر بهتری پیدا کنند...

افسانه دوم: اگر یک موی سفید را بکنید، به جای آن دو سه تار موی سفید جدید درمی‌آید.
واقعیت: اگرچه این مطلب یک افسانه است و حقیقت ندارد ولی کندن موها عادت بدی است. کندن موها به ریشه آنها آسیب می‌زند و باعث ایجاد عفونت یا اسکار (جوشگاه) می‌شود، یعنی جای آن باقی مانده و مویی در آنجا رشد نمی‌کند.

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ دو شنبه 1 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 9:45 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]
.:

درباره وبلاگ

امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->

خرید بک لینک
با کليک بر روي +1 ما را در گوگل حمایت کنيد