≈ۣۜČʌ√ʌ
قالب وبلاگ
نويسندگان

اسکارآکنه یاهمان چالهایی که ناشی ازجوشهای عمیقی است که دربعضی موارداین چالها سطحی و در بعضی موارد عمقی میباشد. هرچه اسکارها سطحی‌تر باشد با پر کردن و صاف کردن آن آسان‌تر و سریعتر و هر چه اسکارها عمیق‌تر باشند صاف‌تر کردن آنها دشوارتر و نیاز به زمان بیشتری دارد.

جهت درمان اسکارآکنه باید اول جوش فعال را متوقف نماییم ومطمئن شویم که بیمار، حداقل جوش عمیقی نزد و بعد اقدامات لازم جهت صافترکردن فرو رفتگی‌ها را شروع نماییم که این امر معمولا توسط داروی خوراکی و یا موضعی و یا ترکیب آنها با هم امکان پذیر است.

در حال حاضر روشهای درمانی موثر برای اسکار آکنه میتواند یک با ترکیبی از چند روش زیر باشد:

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 29 / 10 / 1390برچسب:, ] [ 20:50 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

 

خالهایی که در پوست افراد وجود دارند به گروه های مختلفی دسته بندی می شود . گروهی که خالهای مادرزادی هستند و از ابتدای تولد وجود دارندو گروهی که بعد از تولد پدید می آیند. برخورد با هر کدام از این خالها هم متفاوت خواهد بود .. در خالهایی که بعد از تولد بوجود می ایند اشکال مختلفی دارند . معمولا بعد از دوران بلوغ تعدادی از آین خالها رشد کرده و برجسته ، مدور یا بیضی و متقارن می شود . قبلا عقیده بر این بود خالهایی که در معرض تحریک مداوم هستند ممکن است دچار بدخیمی شوندو باید برداشته شوند ولی امروزه چنین عقیده ای وجود ندارد . در مواردی برای جلوگیری از بروز بدخیمی لازم است که خالها برداشته شود زیرا شانس بدخیمی در این موارد افزایش می یابد: عدم تقارن ضایعه ، نامنظم بودن حاشه خال ، یکنواخت نبودن رنگ خال ، و اندازه بیش از 7 میلیمتر .
البته گاهی هم بدلیل مسایل زیبایی اقدام به برداشتن خال می شود .
برداشتن خال می تواند بروش جراحی و یا با استفاده از انواع خاصی از لیزر انجام شود .
همانطور که گفته شد برداشتن خالها سبب بدخیم شدن آنها نمی شود

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 29 / 10 / 1390برچسب:, ] [ 20:47 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

ترشحات گوش خارجي كه به آن جرم گوش گفته مي‌شود (البته به آن واكس گوش هم مي‌گويند كه شايد كمتر شنيده باشيد) طبيعي و البته ضروري هستند. اين ماده زرد رنگ و چسبناك كه به‌نظر بي اهميت مي‌رسد،

وظايفي بر عهده دارد؛ نخست آن كه اين ماده از گوش محافظت مي‌كند. همچنين وجود اين ترشحات براي جلوگيري از رشد باكتري‌ها و قارچ‌ها مفيد است. جرم گوش به صورت طبيعي و خود به خود به سمت بيرون رانده مي‌شود؛ اما گاهي ترشح بيش از حد آن ممكن است موجب انسداد گوش شود. اين حالت زماني رخ مي‌دهد كه جرم در گوش ما انباشته شده و به قدري سخت شود كه به صورت طبيعي خارج شدن آن دشوار باشد. هنوز مشخص نشده كه چرا فقط بعضي از افراد تجمع جرم گوش را تجربه مي‌كنند يا چرا اين مشكل تنها در يك گوش روي مي‌دهد.

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 29 / 10 / 1390برچسب:, ] [ 20:44 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

آبله مرغان بیماری عفونی شایع دوران كودكی است . دوره نهفتگی بیماری (زمان ورود عامل بیماری زا تا زمان بروز علائم)14 تا 21 روز بوده و علائم خفیف و سبكی دارد. برخی از بیماران ممكن است سردرد و تب خفیفی داشته باشند، در حالی كه در اغلب موارد ، علامت خاصی به جز ضایعات پوستی خارش دار دیده نمی شود. ضایعات جلدی بیماری اغلب نقاط بدن را پوشانده و حتی ممكن است در دهان، مقعد یا حتی داخل گوش هم ایجاد شوند. این ضایعات به صورت دانه های كوچك ظاهرشده و خیلی سریع به تاولهای كوچك خارش دار تبدیل می شوند . تا زمانی كه این ضایعات جلدی وجود دارند كودك آلوده بوده و می تواند بیماری را انتقال دهد. در صورتی كه بیمار ضایعات جلدی را به شدت بخاراند جای این ضایعات به صورت فرورفتگی های كوچك در سطح پوست می ماند.

آبله مرغان بیماری چندان جدی نیست. هرچند در برخی موارد می تواند باعث التهاب بافت مغز ( انسفالیت ) یا درگیری كبد ( بیماریReye) شود.

نخستین اقداماتی كه شما می توانید انجام دهید:

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 29 / 10 / 1390برچسب:, ] [ 20:41 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

برخی خانواده ها غذای مانده را در فریزر می گذارند در حالی كه در تمامی منابع علمی این موضوع آمده كه پس مانده غذا را نباید فریز كرد و حداكثر تا 48 ساعت می توان آن را در یخچال نگه داشت. غذای مانده ارزش غذایی كمتری دارد. به همین دلیل لازم است تا جای ممكن غذای هر روز در همان روز پخته و تازه مصرف شود.
در بحث بهداشت مواد غذایی واژه ای به نام «Left over» داریم یعنی پس مانده یا غذای باقی مانده. «پس مانده» یعنی كسی به عمد یا غیرعمد غذایی را درست و برای وعده های بعدی و روزهای آتی آن را نگهداری كند. در این مورد، هم بحث ارزش غذایی مطرح می شود و هم بهداشت غذایی. مسلماً غذای مانده ارزش غذایی كمتری دارد. به همین دلیل لازم است تا جای ممكن غذای هر روز در همان روز پخته و تازه مصرف شود. باید توجه داشت كه بعد از پخت، غذا نباید بیش از 2 ساعت بیرون از یخچال بماند زیرا نگهداری طولانی مدت غذا در خارج از یخچال، روی اجاق یا سر سفره می تواند باعث آلودگی آن شود.
توجه داشته باشید كه مصرف غذاهای مانده باعث بروز بی حالی و تهوع در افراد می شود. علاوه بر این، بررسی پژوهشگران حاكی از آن است كه غذاهای مانده و كنسرو شده موجب پیری بدن می شوند. برای هضم و جذب غذاهای مانده و برخی موادغذایی و میوه های كنسرو شده، بدن باید انرژی و فرایند بیشتری نسبت به غذاهای تازه صرف كند. در بدن انسان سالم، موادغذایی تازه قابلیت هضم و جذب سریع دارند اما جذب و هضم موادغذایی مانده نیازمند فرایندهایی است كه موجب پیری و از بین رفتن برخی سلول های بدن می شود و این پیری سلولی می تواند باعث پیری بدن شود.
مواد غذایی از نظر فسادپذیری به 3 گروه تقسیم می شوند؛
1- فرآورده های دامی مثل گوشت، لبنیات، تخم مرغ كه به دلیل مغذی بودن، رطوبت بالا و آب فعال درون آن ها، در معرض فساد بالاتری قرار دارند.
2- برخی دیگر از موادغذایی مثل برنج تا حدی در برابر فساد مقاوم ترند.
3- برخی از مواد غذایی نیز مثل حبوبات خشك یا مغزها و خشكبار نسبت به فسادپذیری مقاومت بالاتری دارند و احتمال فساد آن ها كمتر است.
نحوه نگهداری غذا در یخچال نیز مهم است
اگر غذا با حجم زیاد وارد یخچال شود، قسمت های مركزی غذا نمی توانند به همان سرعتی كه اطراف غذا سرد می شود، خنك شوند. گرم ماندن قسمت های مركزی در طولانی مدت سبب می شود شرایط برای تكثیر میكروارگانیسم ها و تغییرات آنزیمی در موادغذایی فراهم شود. البته تغییرات آنزیمی باتوجه به نوع موادغذایی، مختلف و متفاوت است اما به هر حال گرما هم واكنش های آنزیمی را تسریع می كند و هم سبب سریع تر شدن رشد و نمو میكروب ها می شود.
نوع ظرف نیز مهم است
نوع ظرفی كه غذا در آن در یخچال نگهداری می شود نیز از نظر واكنش های شیمیایی كه بین غذا و ظرف رخ می دهد، اهمیت دارد. به طور مثال، روكش آلومینیومی برای مواد غذایی اسیدی مثل غذاهای حاوی رب گوجه مناسب نیست.
مصرف غذاهای مانده باعث بروز بی حالی و تهوع در افراد می شود. علاوه بر این، بررسی پژوهشگران حاكی از آن است كه غذاهای مانده و كنسرو شده موجب پیری بدن می شوند.
به گزارش تبیان، نگهداری مواد غذایی اسیدی و ترش در داخل ظروف روحی یا رویی نیز سبب خورانندگی آن می شود به عبارتی آلومینیومی كه در این ظروف وجود دارد وارد مواد غذایی می شود بنابراین استفاده از این ظروف برای نگهداری مواد اسیدی مناسب نیست. براساس تحقیقات انجام شده در زمینه ظروف روی كه آلومینیوم در آن ها به كار رفته، مشخص شده است كه مصرف آلومینیوم در بلندمدت سبب ابتلا به آلزایمر می شود، بنابراین به جز این مورد، استفاده از ظروف روی اشكال دیگری ندارد. با دقت در ظروف روی كه جهت نگهداری آب لیمو یا ماست استفاده می شوند، درمی یابیم كه بعد از یك یا دو روز ظرف سیاه می شود چرا كه نگهداری مواد اسیدی مانند آب لیمو و ماست در این ظروف سبب خورانندگی ظرف می شود بنابراین استفاده از مواد اسیدی هم ظرف را خراب می كند و هم آلومینیوم را وارد موادغذایی می كند.
غذاهای مانده را فریز نكنید
برخی خانواده ها غذای مانده را در فریز می گذارند در حالی كه در تمامی منابع علمی این موضوع آمده كه پس مانده غذا را نباید فریز كرد و حداكثر تا 48 ساعت می توان آن را در یخچال نگه داشت. حین گرم كردن مجدد نیز باید حداقل 60 درجه سانتی گراد به آن حرارت داد. متأسفانه این جزو مشكلاتی است كه در مورد غذاهای مانده پیش می آید زیرا حرارتی كه مجدداً برای گرم كردن شان به آن ها داده می شود به این حد نمی رسد و این امكان وجود دارد كه میكروب های وارد شده در غذا در آن ها باقی مانده و سبب مسمومیت فرد شوند.
بنابراین، درست كردن غذا برای 2 وعده و نگهداری آن در یخچال به ویژه برای خانواده هایی كه در آن كودك هست یا خانم باردار یا شیرده یا افراد مسن، بیمار یا كسانی كه مشكلات ایمنی دارند، مناسب نیست.

[ چهار شنبه 26 / 10 / 1390برچسب:, ] [ 14:42 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

در عصر ما نیز بسیاری از متخصصان تغذیه تأكید دارند كه این خوراكی طبیعی و مقوی در تقویت بدن و افزایش سطح انرژی آن نقش قابل ملاحظه ای دارد.

آنها می گویند مصرف یك قاشق عسل طبیعی و تصفیه نشده قبل از خواب می تواند عملكرد مغز را تقویت كند. به علاوه عسل برای تقویت سیستم ایمنی بدن مؤثر است و به دلیل دارا بودن خاصیت آنتی باكتریالی، هم از داخل و هم از بیرون به بازسازی و ترمیم بافت های بدن كمك كند و تأثیر شفابخش در بهبود زخم ها دارد.

به گزارش روزنامه دیلی میل، سرماخوردگی ها بر اثر فعالیت ویروس ها بروز می كنند و عسل هم یك ماده ضدویروسی طبیعی است. متخصصان كالج پزشكی پنسیلوانیا در یك مطالعه جدید دریافته اند كه تأثیر یك قاشق عسل طبیعی برای مقابله با سرماخوردگی از داروهای معمول كه برای درمان این بیماری تجویز می شوند بیشتر است.

بنابراین گزارش، عسل از باكتری های مفید روده حمایت می كند، به پروسه هضم غذا كمك می كند و برای افراد مبتلا به سندرم روده تحریك پذیر مفید است.

نتایج بررسی های قبلی نیز نشان داده است كه مصرف دو قاشق چای خوری سه نوبت در روز برای درمان زخم های گوارشی مؤثر است.

[ چهار شنبه 26 / 10 / 1390برچسب:, ] [ 14:36 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

متخصصان تغذيه در آمريكا تاكيد كردند خوردن ميان وعده بين صبحانه و ناهار، تمام زحمات شما را براي كم كردن وزنتان، هدر مي‌دهد.

اين متخصصان مي‌گويند زناني كه رژيم لاغري دارند اگر بين وعده صبحانه و ناهار يك نوبت يا بيشتر ميان وعده بخورند، موفق نمي‌شوند وزن خود را به حد مطلوبي كاهش دهند در حالي كه حذف كردن اين ميان وعده، تاثير قابل ملاحظه‌اي در كمك به كاهش وزن دارد.

دكتر آن مك تييرنان از كارشناسان تغذيه و لاغري در مركز سرطان فرد هوچينسون با مطالعه روي 123 زن 50 تا 75 ساله كه دچار چاقي يا اضافه وزن بودند به اين نتايج دست يافته‌اند.

به گزارش يونايتدپرس، نتايج اين بررسي كه قرار است در مجله انجمن ديابت آمريكا منتشر شود حاكيست زناني كه در وعده صبحانه، غذاهاي سالم را انتخاب مي‌كنند و تا ناهار نيز چيزي نمي‌خورند، موفق مي‌شوند بيش از 11 درصد وزن خود را كاهش دهند.

[ سه شنبه 25 / 10 / 1390برچسب:, ] [ 10:58 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

شاید بدانید که قهوه، غذاهای تند، مرکبات و غیره باعث سوزش و اسیدی شدن معده می‌شوند.

هضم غذا

سوزش معده یکی از مشکلاتی است که برای بیشتر افراد پیش می‌آید. حتماً می‌دانید که نوع تغذیه و عادت‌های غذایی روی این مسئله تأثیر می‌گذارد. در این مقاله شما را با این مواد غذایی آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.


مراقب مواد غذایی خیلی چرب باشید

اولین قدم برای تسکین سوزش معده کاهش مصرف غذاهای خیلی چرب است. مواد چرب باعث کاهش دینامیک عضله‌ای می‌شود که وظیفه دارد نگذارد مواد غذایی از داخل معده دوباره به سمت مری برود.

در واقع بازگشت غذا به سمت مری باعث سوزش معده می‌شود. مواد غذایی خیلی چرب دیر هضم هستند و به مدت بیشتری در معده باقی می‌مانند، بنابراین احتمال‌ ترش کردن معده را افزایش می‌دهند.

توصیه می‌کنیم مصرف مواد غذاییِ حاوی چربی‌های اشباع شده مثل کره، گوشت قرمز، سوسیس و کالباس یا سیب زمینی سرخ کرده را کاهش دهید. در عوض مواد غذایی سرشار از پروتئین کم چرب میل کنید. به عنوان مثال گوشت مرغ بدون پوست، ماهی، سبزیجات خشک یا ماست کم چرب میل کنید. همچنین باید بدانید که روغن کلزا که سرشار از امگا 3 است نیز با التهاب‌های ناشی از برگشت غذا به مری مقابله می‌کند.


شکلات، چای و قهوه

نقطه‌ی مشترک این سه ماده‌ی غذایی در وجود موادی به نام متیل گزانتین است. این مواد، به عنوان آرام بخش عضلات عمل می‌کند. برای همین در کار دریچه‌ی بین مری و معده که وظیفه‌ی ممانعت از ورود غذا به مری را دارد اختلال ایجاد می‌کند. به این حالت Gastroesophageal Reflux Disease) RGO) یعنی رفلکس معده می‌گویند. برای همین باید در مصرف مواد غذایی حاوی متیل گزانتین پرهیز کرد. از طرف دیگر نوشیدن قهوه باعث بالا رفتن استرس می‌شود و استرس نیز یکی از عوامل تشدید کننده‌ی رفلکس معده RGO محسوب می‌شود.

بازگشت غذا به سمت مری باعث سوزش معده می‌شود. مواد غذایی خیلی چرب

دیر هضم هستند و به مدت بیشتری در معده باقی می‌مانند، بنابراین احتمال‌ ترش کردن معده را افزایش می‌دهند

توصیه می‌کنیم به جای شکلات‌های سفید و خامه‌ای، شکلات سیاه مرغوب میل کنید. تا جایی که می‌توانید مصرف چای و قهوه را کاهش داده به جای آن از عرق کاسنی یا دم کرده‌های ملایم دیگر استفاده کنید. در مصرف شیر نیز دقت کنید. اگر سوزش معده دارید باید بدانید که نوشیدن شیر زیاد، مشکل را تشدید می‌کند. درست است که شیر در کوتاه مدت سوزش معده را تسکین می‌دهد اما باید بدانید که در طولانی مدت باعث افزایش ترشحات معده شده و آن‌را اسیدی می‌کند.

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ سه شنبه 25 / 10 / 1390برچسب:, ] [ 10:54 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

دکتر متخصص گیاهان دارویی با بیان اینکه فصل پاییز دارای طبیعتی سرد و خشک است و باید بدن را با این هوا وفق داد، اظهار کرد: در فصل پاییز هر روز چای نعنا بنوشید.

هادی گلزاری مکمل در گفت وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: در فصل پاییز انرژی بدن رو به تحلیل رفته همچنین بیماری‌های سودا مانند آرتروز و بیماری‌های پوستی در این فصل در افراد سوداوی مزاج بروز می‌کند.

وی اظهار کرد: توصیه می‌شود در این فصل، از مصرف زیاد مواد غذایی مانند بادمجان و برنج که دارای طبیعت سرد و خشک هستند خودداری شود.

گلزاری اضافه کرد: در مقابل مصرف گوشت گوسفند، خشکبار و تنقلات از جمله گردو و بادام به علت دارا بودن طبیعت گرم و بدست آوردن انرژی و رطوبت از دست رفته بدن مورد تاکید قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: مصرف مخلوط آب و عسل با لیمو و همچنین چای نعنا در پاییز علاوه بر تقویت قوای جسمی و سیستم دفاعی بدن در درمان سرما‌خوردگی نیز موثر است.

وی در پایان تصریح کرد: استفاده از روغن کنجد و روغن بادام برای پیشانی، گونه‌ها و ملاج (فاصله یک وجب از نوک بینی تا وسط سر) برای تقویت پوست در این فصل تاثیرگذار است.

[ سه شنبه 25 / 10 / 1390برچسب:, ] [ 10:48 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

افرادی که خوب غذا می خورند، در میان شادترین افراد کره زمین جای می گیرند. با خلق و خوی خوب غذا بپزید و غذا بخورید. هنگامی که در حال خوردن غذایی هستید، مواد موجود در مواد غذایی جذب جریان خون شما می شوند. اگر این وعده ی غذایی سالم باشد، بدن شما از تمام مواد مغذی موجود در آن بهره می برد. آنچه که می خورید بر خلق و خو و انرژی جسمی و روانی تان تاثیر می گذارد.

بسیاری از ما آنقدر در این زندگی سریع غرق شده ایم، که شاد زندگی کردن را فراموش کرده ایم؛ آنقدر اضطراب داریم که آرام بودن را فراموش کرده ایم؛ آنقدر نگرانیم که از سالم بودن دور شده ایم؛ از خوشحال بودن ناراحت می شویم؛ از دوست داشتن دیگران می ترسیم؛ و همدردی را مثبت نمی دانیم. آیا بخشی از وجود خود را به گسترش شادی در این زمین اختصاص می دهید؟ ما واقعا به آن نیاز داریم. تنها زمانی که از بودن در این لحظه لذت ببرید، می فهمید چرا آن را زمان حال می دانند و می نامند. از امروز، از زمان حال، لذت ببرید؛ زمان حال به شما می گوید، شاد باشید و بخندید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از نیویورک پست، مطالعه ای که به تازگی در بریتانیا انجام شده است، نشان داده که اختصاص زمانی برای گذراندن با خانواده، انسان را شاد و خوشحال می سازد؛ به عنوان مثال، پختن و خوردن یک غذای خانگی با همدیگر. کمی آرام زندگی کنید، با خانواده و دوستان بنشیند و با شادی غذا بخورید. خانواده های محکم و شبکه های اجتماعی، موجب افزایش شادی در انسان ها می شود.

افرادی که خوب غذا می خورند، در میان شادترین افراد کره زمین جای می گیرند. با خلق و خوی خوب غذا بپزید و غذا بخورید. هنگامی که در حال خوردن غذایی هستید، مواد موجود در مواد غذایی جذب جریان خون شما می شوند. اگر این وعده ی غذایی سالم باشد، بدن شما از تمام مواد مغذی موجود در آن بهره می برد. آنچه که می خورید بر خلق و خو و انرژی جسمی و روانی تان تاثیر می گذارد. حال می خواهم به چند تا از این غذاهای فوق العاده اشاره کنم؛ اگر در لیست غذایی تان آنها را نمی بینید، از غمگین بودن خود تعجب نکنید!!!

ماهی: همه ی انواع ماهی ها، حاوی سطوح بالایی از اسیدهای چرب امگا-3 هستند. امگا-3، سطوح سروتونین را افزایش داده و سبب می شود تا شما احساس فوق العاده ای داشته باشید. سطوح بالای سروتونین، خلق و خو را بهبود داده و به خوب خوابیدن شما کمک می کند؛ اما سطوح پایین آن، باعث احساس افسردگی می شود. پختن و کباب کردن ماهی کار بسیار آسانی است.
سیر: حتما کمی سیر تازه یا سرخ کرده را به وعده های غذایی خود اضافه کنید. سیر انرژی شما را افزایش داده و در برابر انواع بیماری ها مقاوم می سازد.

زنجبیل: مصرف ریشه ی زنجبیل از ابتلاء شما به انواع سرماخوردگی، آنفولانزا و سرفه های آزاردهنده، جلوگیری می کند. پس مصرف آن را فراموش نکنید.
جو دو سر: باید آرام پخته شود. با مصرف این ماده ی غذایی، قدرت تحمل شما زیاد شده و در صبح احساس نشاط خواهید کرد. جو دو سر، متابولیسم بدن شما را به طرز فوق العاده ای افزایش می دهد. افزایش متابولیسم یعنی خداحافظ افسردگی. این ماده ی غذایی، حاوی ویتامین B و مواد معدنی مهمی چون آهن و روی است. این مواد معدنی به سالم ماندن سیستم عصبی بسیار کمک می کند.

انواع توت: توت ها حاوی میزان بالایی آنتی اکسیدان هستند. آنها نه تنها شادی را نصیب شکم شما خواهند کرد، بلکه ذهن و مغز و روح شما را نیز خوشحال خواهند کرد. باور کنید!
آب: ماده ای حیاتی برای مغز شماست، زیرا این مغز است که خلق و خو را تنظیم می کند. تا جایی که کی توانید از نوشیدنی های شیرین دوری کنید و به جای آن آب خود را با چند قطره آب لیمو ترش بنوشید. تاثیرش را پس از نوشیدن درک خواهید کرد!
گردو: در میان مغزها، غنی ترین منبع امگا-3 در گردو است، که برای سلامت روح و جسم بسیار ضروری می باشد. گردو، همچنین، منبعی غنی از روی است که برای سلامتی عاطفی و ذهنی حیاتی می باشد. مطمئن باشید که با مصرف گردو همیشه لبخند را بر لبان خود خواهید دید!

[ سه شنبه 25 / 10 / 1390برچسب:, ] [ 10:44 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

همه ما فکر میکنیم که خوردن میوه یعنی خرید میوه، پوست کندنش و فقط گذاشتنش توی دهان اما به این سادگی که فکر میکنید نیستاگر شما روش صحیح میوه خوردن را کاملا بیاموزید به راز زیبایی، عمر طولانی، سلامت، انرژی، شادابی و وزن طبیعی دست پیدا خواهید کرد.

بسیار مهم است که بدانیم چگونه و چه وقت باید میوه بخوریم

1- میوه ها را بعد از مصرف غذا نخورید
2- میوه ها باید زمانی خورده شوند که معده خالی است

برای مثال درنظر بگیرید که دو تکه نان و یک تکه میوه خورده اید.تکه میوه آماده است که مستقیما وارد معده تان و روده تان شود، اما به دلیل آن دو تکه نان، از ورود سریع آن به معده جلوگیری می شود.در این بین همه غذا فاسد شده، تخمیر میشود و به اسید تبدیل میشود.به محض اینکه درون معده، میوه با غذا و آنزیمهای گوارشی تماس پیدا میکند، همه حجم غذا شروع به ازبین رفتن و فاسد شدن میکند.

شما بارها شنیده اید که بسیاری شکایت میکنند که هر زمان که هنوانه میخورم، غذا بالا می آید، و یا هر زمان که میوه درخت قهوه سودانی را می خورم معده ام نفخ میکند، زمانی که موز میخورم همش حس اینکه باید فورا به دستشویی بروم را دارم و غیره- در حقیقیت همه اینها اتفاق نخواهند افتاد اگر میوه را زمانی بخوریدکه معده تان خالی است.

میوه ها با غذای فاسد شده ترکیب میشوند و گاز تولید میکنند و درنتیجه شما بالا می آورید

3- زمانی که نیاز دارید که آب میوه بنوشید- فقط آب میوه تازه بنوشید نه آب میوه کنسروها. حتی آب میوه هایی که بسیار سفت هستند را ننوشید

میوه های پخته شده را نخورید چرا که هرگز ماده مغذی میوه ها را دریافت نخواهید کرد و تنها مزه شان را دریافت میکنید. پختن، تمام ویتامین ها را از بین میبرد .اما به هرحال خوردن میوه کامل بهتر از نوشیدن آب آن است.اگر باید آب میوه بنوشید طوری بنوشید که دهانتان پر شود و آن را آرام آرام غورت دهید چرا که باید اجازه دهید که آب میوه با بزاق دهانتان قبل از غورت دادن آن کاملا ترکیب شود.

[ سه شنبه 25 / 10 / 1390برچسب:, ] [ 10:41 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

 

کوکا کولا برای محفوظ نگاه داشتن فرمول، آنرا به صورت ۲۴ ساعته تحت نظارت داشت، حتی مدیران هم تنها نیمی‌از آن را می‌دانستند و ۲ مدیر هرگز نمیتوانستند با یکدیگر تنها باشند. ‏

کوکاکولا یک نوشابه است اما طی ده‌ها سال داستان‌های زیادی در مورد فرمول مخفی این نوشیدنی محبوب وجود داشته است. همین فرمول چند خطی فناوری انحصاری این شرکت محسوب میشده و حالا یک برنامه رادیویی، ادعا کرده که دستور تهیه نوشابه کوکاکولا که 125 سال در اعماق شرکت محبوس بوده است را یافته است. ‏
‏داستان این فرمول شگفت انگیز از آنجا شروع می‌شود که جان پمبرتون در زمان جنگ‌های داخلی آمریکا، این فرمول را کشف کرد و دستورش را در کتابی که دستور تهیه داروهای پزشکی هم در آن بود نوشت، کتابی که نسل به نسل، دست به دست می‌شد. ‏
‏عکسی از این دستور اسرار آمیز در مجله آتلانتا به تاریخ 18 فوریه سال 1979 میلادی چاپ گشته بود اما در آن زمان کسی به این تصویر و مقاله توجهی نکرده بود. حالا این برنامه رادیویی موفق به کشف آن شده و پس از تحقیقات انجام شده متوجه شدند که این همان دستور اصلی کوکاکولا است. البته در این فرمول فناوری پیچیده ای مانند معماری‌های چند نانومتری پیدا نمی‌کنید! اما شاید با دیدن این فرمول جور دیگری به این نوشیدنی نگاه کنید: ‏
‏ مواد لازم : ‏ ‏

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ سه شنبه 25 / 10 / 1390برچسب:, ] [ 10:37 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

برنج گیاهی از دسته غلات بوده که نقش مهمی در سبد غذائی ما ایرانیان داردو سبوس این پوشش خوش رنگ برنج دارای ارزش غذائی فراوانی است که ما از ان غافلیم به عنوان مثال یکی از فراورده های مهم استخراجی از سبوس برنج، روغن آن است.

روغن برنج بخشی از نیازهای غذایی کشورهای آسیایی مانند: چین، ژاپن و هند را تأمین می کند. (کشورما، تاکنون تجهیزات، علم وتخصص لازم را برای استخراج، تصفیه و تحقیقات تولید این روغن، در دسترس نداشته است.)

این روغن مواد مختلفی را در خود جای داده است ،در این مقاله سعی شده تا با بیان خواص مفید این گیاه فراموش شده گامی در جهت اصلاح تغذیه شما گرامیان برداشته شود.

۱-خاصیت انتی اکسیدانی (ضد پیری):
از مهمترین و شناخته شده‌ ترین مواد موجود در سبوس برنج ، ویتامین E است. این ویتامین ، محلول در چربی بوده و امروزه به عنوان یک آنتی ‌اکسیدان بسیار قوی در جهان علم مطرح شده است. خاصیت آنتی اکسیدان ویتامین E، خواصی نظیر ضد پیری و ضد چروک را برای این ویتامین ارزشمند توجیه می ‌کند.

۲- کاهش کلسترول خون:

ماده فعال دیگری که در روغن برنج خودنمایی می ‌کند، اریزانول است. این چربی فعال، امروزه به یکی از پرکاربردترین داروهای کاهش دهنده کلسترول خون تبدیل شده است.

۳- خاصیت ضد سرطانی:

ویتامین E و اسیدهای چرب اشباع شده و نشده مانند فیتواسترول‌ها، توکوترینول‌ها، توکوفرول‌ها و اسکواس‌ها برنج را به عنوان یکی از موادغذایی بسیار ارزشمند و مفید برای، افزایش توازن هموستاز خون و ضد سرطان تبدیل کرده اند .

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 24 / 10 / 1390برچسب:, ] [ 12:8 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

نوشیدن آب همراه با لیموترش نه تنها به روند کاهش وزن شما سرعت می‌بخشد، بلکه بدن شما را از سموم پاک کرده و باعث افزایش انرژی در شما می‌شود.

برای اینکه بدانید چگونه از این دو ماده برای کاهش وزن باید استفاده کرد مراحل زیر را دنبال کنید:

• وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید یک برش لیمو ترش را درون یک لیوان آب گرم ریخته و میل کنید.

نوشیدن آب گرم همراه با لیمو، با رفع سستی و تنبلی از سیستم گوارش، به کاهش وزن کمک می‌کند.

برای انجام این کار باید آب را در مایکروویو یا درون ظرفی داغ کرده سپس درون لیوان بریزید و یک برش از لیمو ترش را درون آن بریزید و بگذارید کمی خنک شود سپس مانند چای آن را بنوشید.

• هنگام صبح، ‌یک عدد لیمو ترش را خوب شسته و آن را به صورت درسته درون دستگاه غذاساز به صورت پوره درآورید و به آن را به آبی که طی روز می‌نوشید اضافه کنید.( در صورت کوچک بودن لیمو ترش، از تعداد بیشتری استفاده کنید).

پکتین موجود در پوست لیمو ترش، به خاطر سرشار بودن از فیبر، علاوه بر این که مانع از جذب سریع قند در بدن می‌شود، رفع عطش نیز میکند.

• مخلوط کردن پوره لیمو ترش یا یک برش لیمو با چای و سرکه سیب، سرعت کاهش وزن را به حداکثر می‌رساند.

سرکه سیب و لیمو ترش دو ماده‌ای هستند که کاهش وزن را سریع‌تر می‌کنند.
چای سبز و چای اوولانگ همرا با لیمو ترش از بهترین چای‌هایی هستند که به کاهش وزن کمک شایانی می‌کنند.
• سعی کنید آب زیادی همراه با لیمو بنوشید چرا که هر چه بیشتر آب بنوشید، ‌سریع‌تر لاغر می‌شوید.

[ دو شنبه 24 / 10 / 1390برچسب:, ] [ 12:7 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

محققان هنک‌کنگی با انجام مطالعاتی روی حیوانات به این نتایج رسیدند. آن‌ها متوجه شدند مصرف پیاز قرمز بعد از 8 هفته می‌تواند میزان کلسترول‌های بد را در بدن به میزان 20 درصد کاهش دهد.
ما همه روزه از پیاز استفاده میکنیم اما آیا تا به حال به تفاوت پیاز قرمز با سفید اندیشیده اید؟

به گزارش مشرق، دانشمندان متوجه شدند سبزیجاتی که معمولا در رژیم‌های غذایی کشورهای خاورمیانه و هندوستان مصرف می‌شوند می‌توانند کلسترول‌های بد را از بدن حذف کرده و به این ترتیب از سکته و حمله قلبی پیشگیری کنند.


یکی از این سبزیجات پیاز قرمز است. این گیاه هم‌چنین می‌تواند به حفظ کلسترول‌های خوب بدن کمک کرده و از ابتلا به بیماری‌های قلبی پیشگیری کند.

محققان هنک‌کنگی با انجام مطالعاتی روی حیوانات به این نتایج رسیدند. آن‌ها متوجه شدند مصرف پیاز قرمز بعد از 8 هفته می‌تواند میزان کلسترول‌های بد را در بدن به میزان 20 درصد کاهش دهد. اما در همین دوره زمانی، هیچ تغییری در میزان کلسترول‌های خوب بدن به وجود نیامد.

ژن یو چن که مسوول انجام این مطالعات در دانشگاه هنک‌کنگ است در این باره گفت: با وجود آن‌که تحقیقات زیادی در مورد خواص پیازها انجام شده است، اما هنوز هم در مورد اثر این گیاهان روی ژن‌های انسان‌ها و متابولیسم بدن سوالات زیادی وجود دارد.

این برای اولین بار است که اثر پیاز قرمز روی عملکرد بیولوژیک بدن مورد توجه قرار می‌گیرد. اولین فایده پیاز این است که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. البته با وجود آنکه مصرف پیاز سفید در بریتانیا محبوبیت بیش‌تری دارد، پیاز قرمز در هندوستان، خاورمیانه و کشورهای مدیترانه‌ای طرفداران زیادی دارد.

به طور کلی در مورد فواید پیازها مطالب زیادی بیان شده است. برای مثال محققان معتقدند پیازها می‌توانند از ابتلا به سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی پیشگیری کند و هم‌چنین از ابتلا به سرماخوردگی و سرفه هم خودداری می‌کنند.

در کشورهایی که مصرف پیازها معمول است نرخ ابتلا به سرطان پایین‌تر از مناطق دیگر جهان است. برای مثال در کشور چین که مردم پیاز و سیر زیادی مصرف می‌کنند خطر ابتلا به سرطان نسبت به دیگر کشورهای جهان نزدیک به 40 درصد کمتر است.

[ دو شنبه 24 / 10 / 1390برچسب:, ] [ 12:4 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

اگر شما هم از آن سرماخورهای حرفه‌ای هستید و با شروع فصل سرما به هر دارویی متوسل می‌شوید تا سرما نخورید، برای یک بار هم که شده آناناس را امتحان کنید. چرا؟

برای این که پزشکان توصیه می‌کنند اگر زیاد دچار سرماخوردگی می‌شوید و این وضعیت شما را آزار می‌دهد، می‌توانید با نوشیدن آب آناناس تا حد زیادی علائم این بیماری را کاهش دهید.

متخصصان تغذیه معتقدند، آناناس علاوه بر این که شیرین و خوش طعم است مزایای بسیاری برای سلامتی نیز دارد. از جمله این که آناناس حاوی یک نوع آنزیم با خواص ضد‌التهابی است که "بروملاین" نام دارد. این آنزیم در واقع می‌تواند با عفونت‌ها مقابله کرده و باکتری‌ها را نابود سازد.

نوشیدن آب آناناس در تسکین گلودرد هم موثر است و همچنین می‌تواند به راحتی مخاط بدن را پاکسازی کند. آنزیم بروملاین موجود در آناناس به تسکین سرفه‌های ناشی از سرماخوردگی کمک می‌کند.

علاوه بر این‌ها نوشیدن آب آناناس می‌تواند در تسکین بدن‌دردهای ناشی از سرماخوردگی تاثیر مفید و به سزایی داشته باشد. پس تا عطسه اول آمد بدوید یک لیوان آب آناناس بخورید.

[ یک شنبه 23 / 10 / 1390برچسب:, ] [ 13:11 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

خوردن ماهی ، که غنی از اسیدهای چرب امگا – 3 است، باعث افزایش جریان خون به مغز وبهبود عملکرد آن می شود.

تحقیقات جدید نشان می دهد که خوردن ماهی همچنین بارها واکنش مغزرا تسریع کرده و باعث کاهش میزان خستگی مغز حتی پس از انجام وظایف دشوارمی شود.

طبق گزارش مجله بریتانیایی گزارش تغذیه ،محققان بریتانیایی می گویند این یافته ها می تواند به ویژه برای افراد مسن مهم باشد چون این افراد دارای پتانسیل زوال عقل هستند.

آنها با انجام دو مطالعه به بررسی اثر روغن ماهی پرداختند. به گزارش تلگراف، به داوطلبان، مکمل های روغن ماهی غنی از دی اچ ای،یک اسید چرب امگا – 3، داده شد.

نتایج یکی از آنها نشان داد که مصرف مکمل های امگا 3 طی انجام وظایف ذهنی، جریان خون به نواحی فعال مغزرا افزایش می دهد.

مطالعه دیگربه تاثیر دادن دو مکمل روغن ماهی به یک گروه از داوطلبان 18-35 ساله به بالا طی مدت سه ماه پرداخت.

نتایج، تفاوت کمی در جریان خون به مغز نشان داد، اما مطالعه مربوط به واکنش سریع و سطح پایین خستگی پس ازانجام کارداده شده، تکمیل شد.

نویسنده این مطالعه، فیلیپا جکسون از دانشگاه نورسومبریا بریتانیا، گفت : "این یافته ها می تواند پیامدهایی برای عملکرد ذهنی در مراحل بعدی زندگی داشته باشد."

[ یک شنبه 23 / 10 / 1390برچسب:, ] [ 13:6 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

 

زعفران، سرطان کبد را مهار می‌کند. در درمان آلزایمر موثر است و در درمان اختلالات قاعدگی نیز نقش مهمی را ایفا می‌کند.

زعفران

زعفران، گیاهی است چند ساله که دارای پیاز است و علاوه بر استفاده در پخت و پز، دارای مصارف درمانی بسیاری نیز هست. این پیاز غلاف قهوه‌ای رنگی دارد و دارای ساقه و شش گلبرگ بنفش رنگ و 3 رشته کلاله قرمز رنگ است.

قسمت مورد استفاده گیاه زعفران، کلاله نارنجی رنگ گل آن است.

زعفران ماده غذایی با ارزشی است که به مقدار کم از گیاه زعفران به دست می‌آید در واقع از هر 100 تا 200 هزار گیاه زعفران، حدود 5 کیلوگرم گل زعفران به دست می‌آید که وزن 5 کیلوگرم زعفران تازه بعد از خشک شدن به یک کیلوگرم می‌رسد.

متخصصین طب گیاهی نیز از دیرباز با خواص زعفران آشنا بوده و آن را برای درمان انواع بیماری‌ها مانند خستگی‌های مفرط درد لثه، بیماری‌های قلبی، افسردگی، آسم، بی‌خوابی، سیاه سرفه، درد شکم و سنگ‌های کلیه توصیه می‌کردند.

مصرف زعفران باعث کاهش سطح کلسترول بد و نیز بهبود جریان خون در بدن می‌شود. برخی از متخصصین طب گیاهی بر این باورند که استفاده از زعفران باعث تقویت حافظه می‌شود.

مصرف زعفران برای افرادی که دارای اختلالات عصبی هستند و یا حافظه خود را از دست داده‌اند توصیه می‌شود.
علت عوارض پیش از قاعدگی و علایم افسردگی، تغییرات در فعالیت سروتونین است که زعفران روی ماده شیمیایی سروتونین در مغز و نحوه فعالیت آن اثر می‌گذارد

استفاده از زعفران در درمان بیماری‌های چشمی موثر است؛ زعفران از آن جا که حاوی خواص آنتی‌اکسیدانی فراوانی است متخصصین طب گیاهی آن را برای درمان ضعف بینایی توصیه می‌کنند و با مصرف آن ماهیچه‌های چشم تقویت می‌شود و مصرف منظم آن باعث بهبود بینایی حتی در سنین بالا نیز می‌شود.

زعفران خون را تصفیه می‌کند و خاصیت ضد التهابی دارد و برای تسکین دردهای ناشی از آرتروز توصیه می‌شود.

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ یک شنبه 23 / 10 / 1390برچسب:, ] [ 1:4 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

 

برخی معتقدند پوست سیب‌زمینی را قبل از پخت باید گرفت تا سالم‌تر و بهداشتی‌تر باشند در حالی که این طور نیست.

پوست سیب‌زمینی نسبت به گوشت آن دارای مقدار بیشتری ویتامین و مواد معدنی است. این بخش از سیب‌زمینی، سرشار از ویتامین C ، 6B، مس، پتاسیم، منگنز و منبع خوبی از فیبر محسوب می‌شود و مقدار آهن موجود در پوست سیب‌زمینی 5 برابر بیش از گوشت آن است.

پوست سیب‌زمینی حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که می‌تواند از آسیب رادیکال‌های آزاد که منجر به بروز برخی بیماری‌ها مانند سرطان می‌شود، پیشگیری کند.

پوست سیب‌زمینی مقادیر بسیاری مواد مغذی را درون خود ذخیره کرده و فیبر موجود در آن برای رژیم‌های غذایی بسیار مفید است.

در واقع اگر سیب‌زمینی‌ها را با پوست بپزید به حفظ مواد مغذی گوشت آن که حین پخت مقداری از آن‌ها از دست می‌رود کمک کرده‌اید.

بنابراین اگر مایلید سیب‌زمینی‌ها را با پوست بپزید ابتدا آن‌ها را خوب با آب بشویید تا کاملا تمیز و بهداشتی عمل کرده باشید.

اما اگر مجبورید سیب‌زمینی‌ها را پوست بکنید به توصیه متخصصان تغذیه تا حد امکان پوست آن‌ها را نازک بگیرید.

[ جمعه 21 / 10 / 1390برچسب:, ] [ 21:17 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

روش درست نوشيدن چاي روش درست و صحيح نوشيدن چاي ضروري بوده زيرا سبب تاثير گذاري بهتر و مفيد آن در بدن مي‌شود.

دكتر مسعود كيمياگر متخصص تغذيه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: چاي پس از آماده شدن بهتر است تازه و به موقع نوشيده شود، زيرا با ماندن زياد چاي بعد از آماده شدن با مرور زمان به دليل داشتن تركيبات آلكا لوئيدي مانند تانن سبب تغيير طعم چاي شود زيرا تانن تلخ مزه است.

كيميا گر عنوان كرد: رعايت متعادل و مناسب غلظت چاي به هنگام نوشيدن بر سلامتي بدن تاثير داشته و اگر چاي به صورت پررنگ نوشيده شود سبب حساسيت و تحريك معده و بروز مشكلات ديگري در بدن شده و در صورت نوشيدن چاي كم رنگ اثرات پلي فنولي و آنتي اكسيداني آن كم شده و سبب كاهش اثراتي مانند رفع خستگي مي‌شود.

اين متخصص تاكيد كرد: به هنگام نوشيدن چاي، رعايت به اندازه و مناسب غلظت آن لازم است.
كيمياگر خاطر نشان كرد: چاي بايد به مدت نيم ساعت قبل از صرف غذا و نيز به مدت يك تا يك ساعت نيم پس از مصرف غذا نوشيده شود.

وي افزود: در صورتيكه مدت زماني لازم نوشيدن چاي قبل و بعد از صرف غذا رعايت نشود و زمان صرف غذا با نوشيدن چاي نزديك باشد سبب كاهش جذب آهن در بدن مي‌شود زيرا تركيبات مانند كافيئن و تئين چاي در صورت تركيب شدن با آهن، مانع از محلول شدن آهن در رسوب شدن آن مي‌شود كه سبب كاهش جذب آهن در بدن مي‌شود.

كيمياگر تاكيد كرد: پس براي جذب بيشتر آهن بدن رعايت حفظ زماني مناسب قبل و پس از صرف غذا ضروري است.

وي افزود: تمامي موارد ذكر شده در موردن نوشيدن قهوه نيز بايد رعايت شود.

كيمياگر به عموم افراد توصيه كرد: رعايت روش درست نوشيدن چاي سبب تاثير گذاري بهتر و مفيد آن در بدن مي‌شود.

[ جمعه 21 / 10 / 1390برچسب:, ] [ 21:15 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

 

با خوردن یک صبحانه سالم، سوخت و ساز بدن افزایش یافته و بدن به جای انباشت و ذخیره کالری اضافی در خود به سوزاندن ‌آن‌ها می‌پردازد.
بدون شک صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی در طول روز است و اگر آن را از برنامه غذایی خود حذف کنید، فاکتور‌های مهمی را در حفظ سلامت خود از دست خواهید داد.

به نوشته همشهری آنلاین، اگر از همین حالا تصمیم گرفته‌اید که به طور منظم صبحانه بخورید به خاطر بسپارید که انتخاب مواد غذایی سالم و مغذی نیز حیاتی است.

پنج مزیت خوردن صبحانه سالم عبارتند از:

1- سوخت و ساز بدن افزایش می‌دهد - با خوردن یک صبحانه سالم، سوخت و ساز بدن افزایش یافته و بدن به جای انباشت و ذخیره کالری اضافی در خود به سوزاندن ‌آن‌ها می‌پردازد.

2- جذب مواد غذایی را در بدن افزایش می‌دهد - افرادی که صبحانه سالم می‌خورند جذب چربی در بدنشان کمتر و جذب فیبر بیشتر صورت می‌گیرد و علاوه بر آن دارای جذب بالایی از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی به خصوص کلسیم، آهن و منیزیم خواهند بود.

3- خوردن غذاهای ناسالم را به حداقل می‌رساند - خوردن صبحانه سالم، گرسنگی را بهتر کنترل کرده و به این ترتیب کالری کم‌تری از غذاهای ناسالم جذب بدن خواهد شد.

4- میزان تمرکز و قدرت حافظه را افزایش می‌دهد - افرادی که صبحانه سالم می‌خورند نسبت به آن‌هایی که صبحانه نمی‌خورند از تمرکز، کارایی و خلق و خوی بهتری برخوردار هستند.

5- باعث تناسب و تعادل در وزن می‌شود - خوردن یک صبحانه سالم کمک خوبی جهت حفظ تعادل وزن خواهد بود.

[ جمعه 21 / 10 / 1390برچسب:, ] [ 21:13 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

سرکه‌ی سیب اگر به مقدار کم مصرف شود، هضم غذا را راحت‌تر می‌سازد و خواصی دارد که با کلسترول، فشار خون بالا، پیری و عفونت گوش مقابله می‌کند.

سرکه ی سیب

سرکه را دوست سلامت خود بدانید. سرکه سرشار از مواد مغذی‌ای است که به لاغر شدن کمک می‌کند، هضم غذا را راحت‌تر می‌سازد و خواصی دارد که با کلسترول، فشار خون بالا، پیری و عفونت گوش مقابله می‌کند. مطالعه‌ی این مطلب بیشتر شما را در جریان خواص این ماده‌ی غذایی قرار می‌دهد.


سرکه؛ همیار لاغری

در سال 2005 مطالعاتی در سوئد انجام گرفت که نشان می‌دهد اضافه کردن سرکه به مواد غذایی باعث ایجاد احساس سیری بعد از غذا می‌شود و به این ترتیب در طولانی مدت جذب کالری‌ها را کاهش می‌دهد.

سرکه‌ی سیب همراه با رژیم غذایی مناسب و فعالیت بدنی باعث می‌شود که شما در ماه 500 گرم وزن کم کنید. پس اگر قصد لاغر شدن دارید می‌تواند روی سرکه حساب کنید. البته مراقب میزان مصرف باشید؛ مصرف زیاد سرکه به منظور کاهش وزن ممکن است موجب بروز مشکلاتی در شما شود.

میزان مصرف: یک قاشق چای‌خوری سرکه‌ی سیب را با یک لیوان آب مخلوط کرده و روزانه 3 مرتبه میل کنید. این کار را 4 تا 6 ماه ادامه دهید.


سرکه با کلسترول بالا مقابله می‌کند

سرکه‌ی سیب سرشار از پکتین است. این فیبر حلال، جذب مواد غذایی و مایعات را در روده کند کرده و با عبور آرام از دستگاه گوارش کلسترول را دفع می‌کند.

میزان مصرف: یک قاشق چای‌خوری سرکه‌ی سیب را با یک قاشق چای‌خوری عسل در یک لیوان آب حل کرده و به مدت 3 ماه روزانه (قبل از غذا) 3 مرتبه میل کنید.


سرکه به هضم غذا کمک می‌کند

محققان ژاپنی ثابت کرده‌اند مصرف روزانه‌ی سرکه‌ی سیب می‌تواند از زخم معده پیشگیری کند زیرا باعث می‌شود که معده ماده‌ای (شیره‌ای) ترشح کند که خاصیت حفاظتی دارد. همچنین این ماده‌ی غذایی با باکتری‌هایی که منشأ مشکلات گوارشی هستند مقابله می‌کند و احتمال مسمومیت غذایی را کاهش می‌دهد.

میزان مصرف: نصف قاشق چای‌خوری سرکه‌ی سیب را با یک قاشق چای‌خوری عسل در یک لیوان آب ولرم حل کرده و روزانه 1 مرتبه میل کنید. این کار را تا زمان برطرف شدن مشکلات گوارشی(3 تا 4 روز) ادامه دهید. اگر مشکل‌تان حل نشد به پزشک مراجعه کنید.

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ جمعه 21 / 10 / 1390برچسب:, ] [ 21:4 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

 

خیلی گرسنه وارد میهمانی نشویم، بهتر است. می‌توانیم یک ساعت قبل از رفتن، یک تخم مرغ آب‌پز یا یک عدد میوه بخوریم که هم انرژی زا هستند و هم کم کالری.

یکی از مهیج‌ترین مرحله در میهمانی‌ها، پذیرایی و وعده‌ی ناهار یا شام است. معمولاً چشم‌ها منتظر غذاهای خوش رنگ و لذت بخش است؛ و چه اشتیاقی برای چشیدن انواع غذاها وجود دارد.

ما همگی فراموش می‌کنیم که میهمانی زمانی برای افراط و زیاده‌روی نیست، چون خیلی وقت‌ها به هم می‌گوییم «میهمانی است بابا، بخور! فردا نخور!» ولی چه زیباتر است که میزبان فقط با یک نوع غذا، تکلیف میهمان را روشن کند!

و اما چند پیشنهاد برای خویشتن‌داری در مقابل هوس‌های فراوان در میهمانی‌ها:

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ شنبه 20 / 10 / 1390برچسب:, ] [ 22:6 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

 

دانشمندان عقیده دارند رنگ نارنجی، اکسیژن رسانی به مغز را افزایش می‌دهد، نیروبخش است و فعالیت ذهن را تحریک می‌کند.
رنگ‌ها نقش مهمی در دنیای ما بازی می‌کنند. رنگ‌ها می‌توانند افکار ما را تحت سلطه خویش درآورند، اعمال ما را تغییر دهند و واکنش هایی را سبب شوند. رنگ‌ها می‌توانند چشم‌های شما را آزار داده یا آرام کنند، فشار خون را بالا ببرند و بر درجه سیری یا گرسنگی ما تأثیر بگذارند. در واقع آنچه که ما از آن خواهیم نوشت، تأثیر رنگ‌ها بر اشتهای ماست.

بازی با رنگها

رنگ‌ها نقش مهمی در دنیای ما بازی می‌کنند. رنگ‌ها می‌توانند افکار ما را تحت سلطه خویش درآورند، اعمال ما را تغییر دهند و واکنش هایی را سبب شوند. رنگ‌ها می‌توانند چشم‌های شما را آزار داده یا آرام کنند، فشار خون را بالا ببرند و بر درجه سیری یا گرسنگی ما تأثیر بگذارند. در واقع آنچه که ما از آن خواهیم نوشت، تأثیر رنگ‌ها بر اشتهای ماست. برخی رنگ‌ها اشتها را سرکوب می‌کنند (که این مورد برای کسانی که قصد کم کردن کالری را دارند سودمند است) در حالی که سایرین سرعت تنفس و ضربان قلب را بالا می‌برند.


جذابیت رنگ

اما چرا؟ اصولا دو نکته در غذا هست که اشتهای ما را تحریک می‌کند؛ رنگ و بو. رستوران‌دارها و مدرسان آشپزی سال‌هاست که می‌دانند جذابیت غذاهای گوناگون با رنگ آنها ارتباط تنگاتنگی دارد. وقتی که در مجله‌‌ای مثل پردیس صفحات آشپزی را مرور می‌کنید، احساس گرسنگی به شما دست می‌دهد و این دلیلی ندارد جز اینکه شکل غذا موجب خروج نورون‌ها از هیپوتالاموس می‌شود و حس گرسنگی در ما بیدار می‌شود.

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ شنبه 20 / 10 / 1390برچسب:, ] [ 22:1 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

سعی کنید آنتی اکسیدان مورد نیاز بدن تان را در صبح دریافت کنید.

قهوه تنها برای بدست آوردن احساس شادابی در صبح نیست ، نوشیدنی ای که خواب را از سرتان بپراند ؛ بلکه در اصل منبعی از آنتی اکسیدانی است که بدن تان به آن نیاز دارد و باید در رژیم غذایی تان وجود داشته باشد، سعی کنید صبح ها کمی کربوهیدرات یا انگور قرمز نیز مصرف کنید.

انواع انگور ، و دیگر میوه ها و همچنین سبزیجات منبع غنی از آنتی اکسیدان هستند حتی بیشتر از قهوه ، اما ما زیاد در مورد آنها اطلاعی نداشتیم.

[ شنبه 20 / 10 / 1390برچسب:, ] [ 21:53 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

فواید سلامتی انجیر شامل درمان ضعف جنسی، یبوست، بدگواری، دیابت، سرفه، برونشیت و آسم می‌باشد. همچنین به افزایش وزن پس از بیماری نیز کمک می‌کند.

انجیر میوه فصلی است که در نواحی غربی آسیا یافت می‌شود. اما انجیر خشک همیشه در دسترس می‌باشد. درخت انجیر جزء خانواده توت می‌باشد.

فواید انجیر برای سلامتی را می‌توان با وجود موادمعدنی، ویتامین‌ها و فیبر در آن مرتبط دانست. انجیر حاوی ویتامین A، B1، B2، کلسیم، آهن، فسفر، منگنز، سدیم، پتاسیم و کلر می‌باشد.

در زیر به برخی از فواید آن اشاره می‌کنیم:

* جلوگیری از یبوست: در هر سه عدد انجیر، 5 گرم فیبر وجود دارد، از اینرو به سلامت عملکرد دستگاه گوارش و جلوگیری از یبوست کمک می‌کند.
* کاهش وزن: فیبر موجود در انجیر به کاهش وزن نیز کمک می‌کند و برای افراد چاق توصیه می‌شود. دقت کنید که انجیر موجب افزایش وزن نیز می‌شود، مخصوصاً اگر همراه با شیر مصرف شود.
* پایین آوردن کلسترول: انجیر حاوی پکتین است که نوعی فیبر محلول می‌باشد. وقتی فیبر وارد دستگاه گوارش می‌شود، قطرات کلسترول را به خارج از بدن هدایت می‌کند.
* جلوگیری از بیماری قلبی کرونری: انجیر خشک حاوی فنول، امگا3 و امگا6 می‌باشد. این اسیدهای چرب خطر بیماری‌های قلبی کرونری را کاهش می‌دهند.
* پیشگیری از سرطان روده: وجود فیبر به از بین بردن مواد سرطان‌زا کمک می‌کند.

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ شنبه 20 / 10 / 1390برچسب:, ] [ 21:45 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

گلابی میوه‌ای خوش طعم است که سرشار از ویتامین‌ها و عناصر معدنی است و خوردن آن در گرمای تابستان می‌تواند علاوه بر تامین مواد مورد نیاز بدن، اندکی از تشنگی را نیز رفع كند.

گلابی دارای 76 تا 83 درصد آب، 6 تا 12 درصد مواد قندی مانند دکستروز ولوز(غالبا عاری از ساکارز)، یک تا دو درصد اسیدهای آلی آزاد مانند اسید مالیک و سیتریک، تانن، پکتین، انورتین آسپاراژین (خصوصا در میوه‌های جوان) است.

گلابی سرشار از ویتامین‌های A,B1,B2,C و عناصری مانند فسفر، سدیم، کلسیم، منیزم، گوگرد، پتاسیم، کلر، روی، مس، آهن، منگنز، ید و ارسنیک است.

پوست درخت گلابی اثر قابض دارد و برگ آن اثر مدر و آرام کننده دارد و از آن در موارد ورم مثانه، وجود باکتری در ادرار و وجود سنگ در مجاری ادراری استفاده می شود.

برگ درخت گلابی در رفع عفونت مجاری ادراری موثر است و با مصرف آن اسید اوریک دفع می‌شود.

گلابی میوه‌ای خوش طعم است که البته در مصرف آن به حالت خام نباید افراط شود زیرا معده‌های ضعیف آن را به خوبی هضم نمی‌کنند این در شرایطی است که هضم گلابی پخته آسان است و اثر ملین دارد.

گلابی دارای اثر از بین برنده اسیداوریک در بدن است ضمن این که اثر ملین و تامین کننده عناصر معدنی بدن را نیز دارد.

گلابی برای مبتلایان به بیماری قند خون میوه‌ای مناسب بوده و در رفع کم خونی و خستگی عمومی موثر است ضمن این که غذای خوبی برای زنان باردار است. با مصرف مقادیر زیادی گلابی در چند روز، مشروط به این که اغذیه دیگری خورده نشود، فشار خون به صورت قابل ملاحظه‌ای پایین می‌آید.

گلابی دارای گیاهی به صورت درختچه و به ارتفاع چند متر و یا به صورت درخت و دارای ساقه‌ای به بلندی 10 تا 20 متر است. از مشخصات گلابی این است که ریشه‌ای عمیق و برگ‌هایی ساده، صاف و دندانه‌دار دارد و میوه آن مخروطی شکل، گوشت دار و خوراکی است. قسمت مورد استفاده درخت گلابی، برگ‌های جوان، پوست ساقه و میوه آبدار، معطر و خوش طعم آن است.

گلابی با نام علمی «Pyrus communis L» به تیره گل سرخ تعلق دارد.

[ شنبه 20 / 10 / 1390برچسب:, ] [ 21:41 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

پسته که در اصل متعلق به آسیای غربی است اما هزاران سال است که در حوزه دریای مدیترانه شناخته شده و در استرالیا، نیومکزیکو و کالیفرنیا در سال 1854 بعنوان یک درخت معرفی شد. این روزها پسته یک تنقلات بسیار خوشمزه و مغذی به حساب می‌آید که فواید بسیار زیادی نیز به بدن می‌رساند.

در زیر به 7 فایده پسته برای سلامتی اشاره می‌کنیم که ممکن است باعث شود از آن به طور منظم در برنامه‌غذایی روزمره‌تان استفاده کنید.

سلامت قلب

مطالعات نشان داده است که پسته بعد از یک دوره مصرف کوتاه، کلسترول بدن خون (LDL) را کاهش داده و کلسترول خوب خون (HDL) را افزایش می‌دهد. پسته که سرشار از آنتی‌اکسیدان هایی مثل ویتامین A و E می‌باشد، با التهاب مقابله کرده، از رگ‌های خونی محافظت کرده و خطر بیماری‌های قلبی را پایین می‌آورد. حتی مصرف کم پسته هم می‌تواند سطح لوتئین، آنتی‌اکسیدانی که برای محافظت دربرابر LDL اکسیدشده کاربرد دارد، را بالا ببرد و احتمال بیماری قلبی را کاهش دهد.

کمک به دیابت

خوردن پسته به پیشگیری از دیابت نوع 2 کمک می‌کند. 60 درصد از ارزش غذایی روزانه توصیه‌شده از فسفر معدنی فقط در یک فنجان پسته وجود دارد. فسفر همچنین با کمک به شکسته شدن پروتئین‌ها به آمینواسید، به تحمل گلوکز نیز کمک می‌کند.

سلامت خون

پسته منبع بسیار خوبی از ویتامین B6 می‌باشد. این ویتامین برای ساخت هموگلوبین، پروتئین مسئول حمل اکسیژن در جریان خون به سلول‌ها، لازم بوده و همچنین مقدار اکسیژن حمل شده را نیز افزایش می‌دهد.

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ شنبه 20 / 10 / 1390برچسب:, ] [ 9:28 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

سیب نقش مهمی در سلامت بدن دارد و مزیت آن این است که علاوه بر پیشگیری از بیماری‌ها، باعث افزایش سلامتی نیز می‌شود.

به گزارش ایسنا،‌ در زیر لیستی از فواید این میوه خوش طعم آورده شده است.

پایین آوردن کلسترول

سطح بالای کلسترول در بدن مشکلات طولانی مدت و خطرناکی را به دنبال دارد با مصرف سیب می‌توانید سطح کلسترول را در حد نرمال نگه دارید. مطالعات و پژوهش‌ها حاکی از این است که خوردن دو عدد سیب‌ در هر روز تقریبا به میزان 16 درصد سطح کلسترول را پایین می‌آورد. برای کاهش سطح کلسترول هیچ چیز دیگری به اندازه سیب‌ مفید نیست.

تقویت دستگاه گوارش

افرادی که از مشکلات دستگاه گوارشی رنج می‌برند با خوردن سیب می‌توانند عملکرد این دستگاه را در حد نرمال نگه دارند. مهمترین دلیل در تنظیم و تقویت دستگاه گوارش این است که سیب سرشار از فیبر است و این بدان معناست که حرکات روده‌ای را منظم می‌کند و دیر هضمی و یبوست را از بین می‌برد. با تنظیم دستگاه گوارشی از دل دردهای مزمن و شدید که به این دستگاه مرتبط است نیز کاسته می‌شود.

افزایش انرژی

قندی که در سیب وجود دارد طبیعی است و فواید زیادی دارد که به هیچ عنوان قابل مقایسه با شیرینی‌ها و قندهای مصنوعی نیست. قند موجود در سیب باعث افزایش انرژی می‌‌شود به همین دلیل است که خوردن این میوه صبح زود و قبل از صبحانه توصیه شده و تا آخر شب بدن را سرحال نگه می دارد و انرژی مورد نیاز را تامین می‌کند.

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ شنبه 20 / 10 / 1390برچسب:, ] [ 9:26 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

 

قارچ‌ها سوخت و ساز بدن را تحریک می‌کنند، سرشار از ویتامین D هستند، دستگاه ایمنی بدن را تقویت می‌کنند، از مثانه مراقبت می‌کنند و با بیماری‌ها مقابله می‌کنند.

اندکی تأمل کنید و از نزدیک و با دقت به قارچ‌ها نگاه کنید. خواهید دید که این گیاهان چتری شکل چقدر زیبا و بامزه‌اند. باید بدانید همین گیاهان کوچک و با مزه خواصی دارند که شاید خیلی از ما به آن فکر هم نکرده باشیم.

برای آشنایی بیشتر با خواص قارچ با ما همراه شوید و مطالعه‌ی این مطلب کوتاه را از دست ندهید.

قارچ‌ها سرشار از ویتامین D هستند

در میان تمام گیاهان فقط قارچ‌ها هستند که به کمک نور خورشید ویتامینD تولید می‌کنند. هر اندازه که میزان اشعه‌های ماورای بنفش B بالا باشد sterol های گیاهان بیشتر به ویتامین D تبدیل می‌شود.

پس قارچ میل کنید تا ویتامین D بدن‌تان را تأمین کنید و یا افزایش دهید و استخوان‌ها، دندان‌ها و ناخن‌های سالم‌تری داشته باشید.

قارچ‌ها متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن را تحریک می‌کنند

ویتامین‌های گروه B در تبدیل گلوسیدها به کربنات نقش موثری دارند. کربنات‌ها وظیفه‌ی تولید انرژی مورد نیاز بدن را بر عهده دارند. این مواد غذایی خوشمزه همچنین به سوخت و ساز چربی‌ها و پروتئین‌ها کمک می‌کنند.
قارچ‌های سفید، عملکرد دستگاه ایمنی بدن را تحریک می‌کنند. این نوع قارچ‌ها تولید پروتئین‌های ضد ویروس و دیگر پروتئین‌هایی که از سلول‌های بدن آزاد می‌شوند را افزایش داده و به این ترتیب از بافت‌های بدن محافظت می‌کند.

قارچ‌ها حاوی میزان زیادی ویتامین B2 و B3 می‌باشند: 100 گرم قارچ سفید یعنی حدود 6 عدد قارچ متوسط به ترتیب 36 درصد ویتامینB2 و 30 درصد ویتامین B3 مورد نیاز روزانه‌ی بدن را تأمین می‌کنند.

قارچ‌ها دستگاه ایمنی بدن را تقویت می‌کنند

نتایج پژوهشی که روی موش‌ها انجام گرفت و در American Society for Nutrition به چاپ رسید نشان می‌دهد که قارچ‌های سفید، عملکرد دستگاه ایمنی بدن را تحریک می‌کنند.

این نوع قارچ‌ها تولید پروتئین‌های ضد ویروس و دیگر پروتئین‌هایی که از سلول‌های بدن آزاد می‌شوند را افزایش داده و به این ترتیب از بافت‌های بدن محافظت می‌کند.
مركز كلكسیون قارچ ها و باكتری های صنعتی ایران

قارچ‌ها از مثانه‌تان مراقبت می‌کنند

بررسی هفت پژوهش منتشر شده در Cancer Epidemiology Biomarkers & Prevention نشان داده است هر اندازه که میزان سلنیوم بدن بالا باشد خطر رشد سرطان مثانه به ویژه در زنان کمتر می‌شود.

صد گرم قارچ سفید 17 درصد نیازهای روزانه‌ی بدن را تأمین می‌کند.

قارچ‌ها با بیماری‌ها مقابله می‌کنند

سبزیجات رنگی نیز حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان‌ها هستند که با رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کنند. اما بر اساس نتایج پژوهشی که در Penn State University به چاپ رسید حاکی از آن است قارچ‌ها نیز به اندازه‌ی فلفل‌های قرمز، قابلیت و توانایی جذب رادیکال‌های اکسیژنه را دارا می‌باشند.

[ شنبه 20 / 10 / 1390برچسب:, ] [ 9:20 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

كارشناسان تغذيه مي‌گويند اگر شما به ولع شيريني‌خوري دچار مي‌شويد بهتر است به دنبال منابع قندي طبيعي باشيد تا ضمن ايجاد احساس رضايت از بروز آسيب‌هاي جدي در بدنتان جلوگيري كنيد. به گزارش ايسنا،اين سه راهكار براي رسيدن به اين هدف به شما كمك مي‌كند.
1-به ميوه‌ها بيشتر اطمينان كنيد: هرچند ميوه‌ها هم حاوي قند بويژه فروكتوز هستند اما در عين حال منبع غني از فيبر خوراكي هستند كه به همين دليل زودتر احساس سيري ايجاد مي‌كنند و برخلاف ميان‌وعده‌هاي قندي مصنوعي، مدت طولاني‌تري شما را سير نگه مي‌دارند.

البته برخي ازميوه‌ها هستند كه ذخيره قندي بسيار بالايي دارند بنابراين بيشتر مصرف سيب و توت‌ها توصيه مي‌شود كه هم شيرين هستند و هم به اندازه سيب، آناناس و ميوه‌هاي خشك شده مملو از قند نيستند. بعلاوه اگر همراه داشتن انواع ميوه‌ها در طول روز برايتان كار دشواري است مي‌توانيد دسرهاي مختلف ميوه را از قبل تهيه كرده تا در صورت نياز از اين دسرهاي طبيعي استفاده كنيد.

2-‌ عسل ارگانيك هم يك گزينه مناسب قندي است: هرچند عسل ارگانيك نيز حاوي مقادير زيادي قند فروكتوز و گلوكز است و نبايد زياد مصرف شود، اما به هر حال نسبت به عسل فرآوري شده و تصفيه‌شده گزينه سالم‌تري است و واقعا خواص مفيدي دارد بويژه عسل تيره كه سرشار از آنتي‌اكسيدان‌هاست. براي اين‌كه با طعم خاص عسل ارگانيك مشكل نداشته باشيد مي‌توانيد آن را همراه با ماست كم‌‌چرب يا چاي مصرف كنيد.

3- دم كرده برگ شيرين بخوريد: اين گياه كه در عطاري‌ها موجود است يك جايگزين قندي واقعا طبيعي و مناسب است. اين گياه حتي براي مبتلايان به ديابت هم قابل استفاده است. برگ شيرين خواص بسيار ديگري نيز دارد. براي مصرف اين گياه مي‌توانيد آن را در نوشيدني خنك خود ريخته و بدون نگراني، از نوشيدن آن لذت ببريد.

[ چهار شنبه 19 / 10 / 1390برچسب:, ] [ 11:22 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

خوردن وعده‌های کمتر و کوچک‌تر غذایی می‌تواند جلوی نفخ کردن را بگیرد. خوردن و یا آشامیدن با سرعت بیش از حد معمول می‌تواند باعث بروز مشکل شود. شما با این کار هوای زیادی را می‌بلعید که این باعث نفخ می‌شود.

نفخ شکم

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که بعد از خوردن، نفخ می‌کنید، به راحتی می‌توانید با تغییر دادن رژیم غذایی، به خودتان کمک کنید.

همه‌ی ما می‌دانیم که خوردن یک غذای خوب چه لذتی دارد و بعد از خوردن بیش از اندازه‌ی غذا چه حس بدی به انسان دست می‌دهد.

پس نفخ کردن بهایی است که ما باید برای خوردن بیش از اندازه بپردازیم، در حالی که بسیاری از مردم این حس را یک حس کاملاً طبیعی قلمداد می‌کنند.

اما خیلی زود تسلیم نشوید. هنوز هم امید هست. با تغییر رژیم غذایی و ایجاد تغییرات ساده در عادات غذا خوردن، می‌توانید از غذا خوردن لذت ببرید و یک حس خوب بعد از خوردن داشته باشید.

چند نظریه برای این که بعد از غذا نفخ نکنید

* برای هضم راحت‌تر غذا، در طول روز آب زیادی بنوشید، البته نه همراه با غذا! سعی کنید جرعه‌های آبی که می‌نوشید کم باشد و به آرامی آن‌ها را قورت بدهید، نه این که آن قدر با صدا باشد که انگار صدای شکسته شدن ظرف می‌آید، البته نوشیدنی‌هایی مانند نوشابه‌های گازدار و قهوه که خاصیت مدر بودن دارند، جزء این لیست قرار نمی‌گیرند.

* اضافه کردن ماست به لیست رژیم غذایی می‌تواند دستگاه گوارش را تقویت کند، البته توجه داشته باشید که برای گرفتن نتیجه‌ی مثبت حداقل چند هفته باید این دستورات را رعایت نمایید.

مقدار کالری‌ای که می‌خورید هم می‌تواند یکی از دلایل بروز نفخ باشد. مقدار بیش از اندازه کالری در وعده غذایی باعث ترشح هورمون‌هایی از دیواره روده شده و باعث حالت تهوع و نفخ می‌شود

* بعد از غذا خوردن به پیاده‌روی بروید و یا به طور کلی ورزش کافی داشته باشید که هر دوی این کارها می‌توانند به عدم بروز نفخ و همین طور به هضم شما کمک کنند.

دکتر رابرتز می‌گوید: «درمان واقعی برای این مشکل این است که بیش از نیاز بدن‌مان به آن کالری وارد نکنیم و به قول قدیمی‌ها بیشتر از اندازه شکم‌مان غذا نخوریم».

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 19 / 10 / 1390برچسب:, ] [ 11:21 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

تخم‌مرغ‌ها سرشار از پروتئین هستند و هضم پروتئین‌ها در بدن وقت بسیاری را می‌گیرد و به این خاطر است که مدت بیشتری احساس سیری می‌کنیم و در طی روز کمتر به خوردن تنقلات ناسالم روی می‌آورید.

این امر باعث می‌شود تا نه تنها دچار اضافه وزن نشده، بلکه میزان قند خونتان را در سطحی متعادل نگه داشته و سطح هوشیاری‌اتان را نیز افزایش دهید.

سفیده تخم‌مرغ دارای فرم خالص‌تری از پروتئین است. پروتئین تخم‌مرغ به خاطر کیفیت بالایی که دارد بهتر و راحت‌تر جذب بدن می‌شود.

تخم‌مرغ‌ها همچنین سرشار از ویتامین و مواد معدنی مختلفی هستند که باعث می‌شوند ذهن و جسم با هم کار کنند.

[ چهار شنبه 19 / 10 / 1390برچسب:, ] [ 11:14 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

فصل تابستان كه به آخر مي‌رسد، برخي خانم‌هاي باسليقه اقدام به خريد حجم انبوهي از بادمجان كرده و آن را براي مدت يك سال خانواده خود سرخ و در فريزر نگهداري مي‌كنند. آيا سرخ‌كردن بادمجان از ارزش تغذيه‌اي آن نمي‌كاهد؟

بادمجان گياهي يكساله و به رنگ سياه يا بنفش است كه در ايران طرفداران زيادي داشته و از آن در تهيه غذاهاي مختلفي چون حليم بادمجان، دلمه بادمجان، يتيمچه و خورش بادمجان استفاده مي‌شود. بادمجان در ميان عامه مردم، به عنوان يك سبزي بي‌خاصيت شهرت دارد. در حالي كه اين تصور صحيح نيست.

اگرچه بادمجان سرخ‌نشده انرژي زيادي در مصرف‌كننده ايجاد نمي‌كند، ولي شامل مواد معدني زيادي نظير پتاسيم و منيزيم، مس و ويتامين‌هاي B2 ، B1 و اسيد فوليك است كه براي بيماران مبتلا به ديابت و كساني كه دچار نقرس هستند، مفيد است و تنوري‌شده يا آب‌پز آن اغلب در رژيم‌هاي لاغري استفاده مي‌شود.

پتاسيم و اسيد فوليك بادمجان از بروز فشار خون و بيماري‌هاي قلبي ـ عروقي جلوگيري مي‌كند و به شرطي كه سرخ نشود، به عنوان پايين آورنده كلسترول شناخته شده است.طبيعت اين سبزي گرم است و يكي از كم‌كالري‌ترين مواد غذايي به شمار مي‌آيد. نتايج مطالعات نشان داده است، تركيبات فنولي بادمجان خاصيت آنتي‌اكسيداني داشته و بدن را در برابر انواع عفونت‌هاي باكتريايي و ويروسي محافظت مي‌كند.

از سوي ديگر در پوست اين سبزي آنتي‌اكسيداني به نام آنتوسيانين وجود دارد كه براي جلوگيري از بروز بيماري‌هاي قلبي مفيد است. از اين رو توصيه مي‌شود، آن را با پوست، پخته و ميل كنيد.

معمولا اين سبزي را به روش آب‌پز، كبابي و سرخ شده تهيه مي‌كنند كه روش آب‌پز مناسب‌ترين روش شناخته شده است.

در روش سرخ كردن، حرارت بالا اكثر ويتامين‌هاي اين سبزي را تخريب كرده و اين سبزي به دليل جذب روغن زياد، كالري مضاعفي را به مصرف‌كننده رسانده و مي‌تواند عامل چاقي و عوارض ناشي از آن شود.

در روش كبابي يا تنوري نيز به دليل آن كه بادمجان در حرارت مستقيم آتش قرار مي‌گيرد، قسمت عمده‌اي از ارزش غذايي اين سبزي كاسته و زمينه تشكيل تركيبات سرطان‌زا در آن فراهم مي‌شود.

بر اين اساس اگر مي‌خواهيد بادمجان را كبابي كنيد آن را ابتدا با پوست، تنوري كرده و سپس پوست آن را كاملا جدا و دور بيندازيد.

چند توصيه

طبق تحقيقات انجام شده، تخم بادمجان براي درمان سرماخوردگي و زكام مفيد است. اما به دليل موادي كه در ميان دانه‌ها يا تخم آن وجود دارد در مبتلايان به بيماري‌هاي كبدي يا يرقان مي‌تواند ايجاد ناراحتي كند.

از مصرف بادمجان كال يا نارس اجتناب كنيد. بادمجان نارس داراي ماده‌اي سمي است كه خوردن آن مي‌تواند موجب بروز مسموميت در مصرف‌كننده شود.

به دليل اگزالاتي كه در بادمجان وجود دارد، بهتر است خوردن آن را محدود كنيد.

مصرف بادمجان به همراه سير مي‌تواند خاصيت پايين آورندگي كلسترول بد خون را چند برابر كرده و از بروز بيماري‌هاي عروقي جلوگيري كند.

بهترين نوع بادمجان قلمي،‌ بدون تخم و رسيده آن است. بادمجان جنوب كشور كه در زمستان به بازار مي‌آيد به علت داشتن گوشت زياد و نداشتن تخم، بسيار مرغوب هستند. بنابراين با توجه به آن كه اين محصول تقريبا در تمام فصول موجود است بهتر است آن را به صورت تازه مصرف كنيد.

[ چهار شنبه 19 / 10 / 1390برچسب:, ] [ 11:12 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

مدیر گروه بهداشت حرفه ای استان اردبیل با تاكید به پرهیز مردم از خرید و مصرف قندهای آماده خرد شده گفت: این قندها خاصیت سرطان زایی دارد.

محمد دانه زن افزود: با توجه به اینكه بیشتر افراد قندهایی را می خرند كه به رنگ سفید است، لذا برخی كارخانجات برای سفید كردن قند از بلانكیت استفاده می كنند.

وی توضیح داد: بلانكیت در صنایع غذایی به عنوان رنگ بر استفاده شده و عوارض بسیاری برای جسم به دنبال دارد.

دانه زن گفت: بلانكیت سبب آسیب به مخاط معده شده، پرزهای روده را از بین می برد و سبب خنثی سازی آنتی اكسیدان ها و همچنین آسیب رساندن به سیستم گوارشی و پوست نیزمی شود.

وی گفت: متوسط مصرف قند در كشور ما سالانه 29 كیلوگرم است در حالی كه متوسط سرانه مصرف در دنیا 19 كیلوگرم است و ما باید سعی كنیم میزان مصرف قند در كشور را به 15 كیلوگرم برسانیم.

مدیر گروه بهداشت حرفه ای استان اردبیل با اشاره به آزمایشات مكرر نمونه های تولید شده قند در داخل و خارج استان خاطرنشان كرد 50 نمونه در این خصوص از كارخانجات داخل و خارج استانی مورد آزمایش قرار گرفت كه 35 مورد غیر قابل مصرف و 15 مورد قابل مصرف گزارش شد.

دانه زن ادامه داد: از قندهای خرد شده در شهرستان ها نیز نمونه برداری شده و كارخانجات تولید كنننده متخلف قند به تعزیرات حكومتی معرفی خواهند شد.

وی با بیان این كه ما در تمامی سطوح مصرف مواد غذایی مشكل داریم خاطرنشان كرد تمایل به عادات غلط تغذیه ای، در سوق دادن تولیدكنندگان به تقلب در محصولاتشان موثر است.

دانه زن خواستار توجه به تغییر شیوه غلط تغذیه در جامعه با اطلاع رسانی و آموزش شیوه های درست تغذیه شد.

مدیر گروه بهداشت حرفه ای استان با اشاره به اجرای طرح بهادیر در شهرستان سرعین در عرض یك روز افزود: این طرح با هدف ارتقا وضعیت بهداشت محیطی سرعین، ارائه آموزش های چهره به چهره به متصدیان فروش مواد غذایی، جلوگیری از ورود مواد غذایی و آشامیدنی های فاسد، بالا بردن اطمینان در میان مسافران و ... اجرا شد.

دانه زن افزود: در این طرح با 110 بازرس، هشت ناظر در قالب 10 اكیپ و با 610 نفر ساعت در روز تمامی هتل ها، آبگرم ها، مراكز توزیع مواد غذایی و... سرعین بازرسی شد.

وی ادامه داد: در بازرسی از 661 مكان و مغازه، 192 متخلف اخطاریه دریافت كرده و 891 متصدی هم از آموزش های بازرسان برخوردار شدند.

دانه زن خاطرنشان كرد در این بازرسی ها چهار تن مواد غذایی فاسد كشف شده كه عمده مواد غذایی فاسد مربوط به آلوچه رنگی بوده است.

وی اضافه كرد: علاوه بر این بازرسی ها، در 30 مورد نیز آب های گرم سرعین بازرسی شد.

وی با بیان موفقیت آمیز بودن طرح بهادیر افزود: این طرح به دلیل موفقیت آمیز بودن در كل استان اجرا شده و تمامی شهرستان های مشابه سرعین كه زیر 800 امكنه دارند مورد بازرسی یك روزه قرار می گیرند.

دانه زن ادامه داد: این طرح در سایر شهرستان های استان با بالای 800 مكان و مغازه هم به تفكیك صنوف اجرا خواهد شد
[ چهار شنبه 19 / 10 / 1390برچسب:, ] [ 11:11 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

جويدن آدامس در حين پياده روى، از بازگشت اسيد معده به مرى جلوگيرى مي كند و به نظر برخى از محققان، استفاده از آدامس موجب كاهش احتمال خون ريزى لثه و تشكيل پلاك هاي دندانى مي شود.
جويدن آدامسى كه حاوى قندهای کنترل شده باشد، نه تنها به رشد باكتری ها كمك نمي كند و باعث افزايش پوسيدگى دندان ها نمى شود، بلكه پوسيدگى را هم مي تواند كاهش دهد.

به گزارش مشرق، جويدن آدامس، بخش جلوى شبكه كورتكس مغزى را فعال تر مي كند و موجب پردازش بهتر اطلاعات مغز و بهبود حافظه عملى و افزايش توان يادگيرى كوتاه مدت و بلند مدت در فرد مي شود.

دكتر وهاب شيعه زاده، دندانپزشك و متخصص ريشه، ضمن بيان اين مطلب گفت: محققان معتقدند كه نه تنها عضلات دهانى، بلكه فعاليت عضله زبان نيز هنگام جويدن آدامس افزايش مي يابد و به دفع مواد سمى گروهى از عضلات بدن كمك مي كند.

نتايج بعضى ديگر از تحقيقات، نشانگر تأثير مثبت جويدن آدامس در كاهش موارد ريفلاكس بوده است. همچنين جويدن آدامس در حين پياده روى، از بازگشت اسيد معده به مرى جلوگيرى مي كند و به نظر برخى از محققان، استفاده از آدامس موجب كاهش احتمال خون ريزى لثه و تشكيل پلاك هاي دندانى مي شود.

وي افزود: جويدن آدامسى كه حاوى گزيليتول و يا سوربيتول ( انواعى از قندها كه داراى بنيان هاي الكلى شيميايى با جذب كند هستند و از آنها براى ساخت مرباى ديابتی ها استفاده مي شود) باشد، نه تنها به رشد باكترى ها كمك نمي كند و باعث افزايش پوسيدگى دندانها نمى شود، بلكه به كاهش پوسيدگى نيز كمك مي كند.

وى با بيان اينكه اثر جويدن آدامس هاي گزيليتول و فلورايد، حتى از محلول هاي كلرهگزيدين و آمين فلورايد هم بهتر است، افزود: البته استفاده از مسواك و خميردندان در جلوگيرى از پوسيدگى دندان تاثير بهترى دارد.

وى گفت: حتى در مطالعاتى كه روى سالمندان انجام شد معلوم شد كه جويدن آدامس در سالمندان ساكن خانه هاي سالمندان، موجب بهبود سلامت دهان و دندان آنها مي شود.

وى افزود: برخى محققان بر اين باورند كه گزيليتول در جلوگيرى از اوتيت ميانى (گوش درد) در افرادى كه به دفعات آدامس هاي حاوى اين ماده را جويده باشند، موثر است.

[ چهار شنبه 19 / 10 / 1390برچسب:, ] [ 11:6 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

 

یک اسنک معمولی حاوی صدها کالری اضافی است و منجر به اضافه وزن می‌شود.

بسیاری از مردم نمی‌دانند که یک اسنک معمولی حاوی صد‌ها کالری اضافی است و منجر به اضافه وزن می‌شود.

بر اساس گزارش‌ای ان نیوز، ۶ راه برای جلوگیری از خوردن مکرر اسنک وجود دارد که افراد می‌توانند با رعایت آن از خوردن زیاد اسنک پرهیز کنند.

۱. وعده‌های غذایی را منظم بخورید و سعی کنید غذایتان دارای هیدروکربنات، پروتئین و مقدار کمی چربی سالم باشد تا قند خونتان متعادل بوده و احساس سیری کنید.

۲. یک برنامه غذایی منظم هفتگی داشته باشید. در این برنامه ذکر کنید که چه چیزهایی به شما استرس وارد می‌کند و اینکه قبل از غذا خوردن به چه میزان گرسنه می‌شوید.

۳. هنگامی که دچار استرس هستید صبر کنید، چون در این مواقع بدن در مقابل خواسته‌های مغز آسییب‌پذیر است. ۲۰ دقیقه نخست پس از هر مناسبت استرس‌آور مدت زمانی است که طول می‌کشد تا فعالیت هورمون‌های استرس‌زا متوقف شود.

۴. هنگامی که احساس گرسنگی می‌کنید به جای خوردن اسنک، یک لیوان آب و یا یک فنجان چای داغ بنوشید.

۵. هنگامی که به خوردن اسنک تحریک می‌شوید یک آدامس فاقد قند بجویید.

۶. سعی کنید مسایل را ساده بگیرید. خنده استرس را متوقف و اندورفین‌هایی که به انسان حس خوشایندی می‌دهند را آزاد می‌کند و همچنین کالری‌ها را می‌سوزاند.

[ چهار شنبه 19 / 10 / 1390برچسب:, ] [ 11:2 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

یک متخصص تغذیه گفت: اسیدهای چرب امگا۳ موجود در کنجد برای سلامت پوست و مو و فرآیند رشد و نمو آن مفید است.

سید ضیاءالدین مظهری در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: حلوا ارده از کنجد تهیه شده است و برای جذب آهن، روی و کلسیم مفید است.

وی گفت: کنجد برای تأمین کلسیم، روی و آهن مفید است. مخلوط کردن کنجد با سایر غذاها موجب غنی‌تر شدن آن می‌شود. کودکانی که بدغذا هستند، مادران آنها می‌توانند به آنها کنجد بدهند.
این متخصص تغذیه افزود: جایگزین کردن کنجد و بیسکوییت‌های کنجدی به جای میان وعده‌های بی‌ارزشی نظیر پفک بسیار مفید‌تر و سالم‌تر و دارای ارزش غذایی بیشتری خواهد بود.
مظهری گفت: حلوا ارده از اسید های چرب مانند امگا ۳ تشکیل شده است و می‌‌تواند اسیدهای چرب ضروری بدن را تأمین کند و اسیدهای چرب امگا۳ برای سلامت پوست و مو و فرآیند رشد و نمو آن مفید است.
وی افزود: کنجد موجب افزایش چربی خون نمی‌شود و کلسترول بد خون را نیز کاهش می‌دهد.

[ دو شنبه 17 / 10 / 1390برچسب:, ] [ 11:37 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

سرک‌کشیدن در دنیای قرص‌ها، شربت‌ها و قرص‌های جوشان ویتامین‌ها، اغلب گیج‌کننده است که بتواند بدون شک و تردید از میان مارک‌ها و نمونه‌های مختلف مکمل‌های غذایی یکی را انتخاب کند و نسبت به اثر بخشی آن‌ها مطمئن باشد.شاید حتی پزشکان هم‌زمانی که سراغ ویتامین‌ها می‌روند، چیز زیادی سر در نیاورند اما این نوشته هفته نامه سلامت می‌تواند نگاه شما به ویتامین‌ها را کاملاً تغییر دهد.
با وجود بسته‌های رنگارنگ ویتامینی که در داروخانه‌ها و فروشگاه‌ها عرضه می‌شود، آیا باید نگران بیش از حد مصرف شدن ویتامین‌ها هم باشیم؟البته مشکل افزایش مصرف در مورد همه چیز وجود دارد. شما می‌توانید بیش از حد آب بنوشید، بیش از حد غذا بخورید، بیش از حد تفریح کنید و... به این مسئله در همه موارد باید توجه شود و البته در صورت مصرف بی‌رویه باید منتظر عواقب و زیان های این موارد بود. ما باید بدن‌مان را بشناسیم و برچسب روی این بسته‌ها را هم به دقت مطالعه کنیم تا با افراط در مصرف ویتامین‌ها به خودمان آسیب نرسانیم.در مورد میزان نیاز و نحوه مصرف، افراد می‌توانند با کمک پزشک معالج‌شان راهی مؤثر را انتخاب کنند.

در میان ویتامین هاویتامین D یکی از ضروری‌ترین نیازهای بدن انسان‌ها و در واقع ستون ایمنی بدن است. این ویتامین چندان در رژیم غذایی امروزی جایی ندارد به ویژه در زمستان که نور خورشید کافی برای ساخت این ویتامین در بدن وجود ندارد، کمبود این ویتامین در افراد نگران کننده‌تر می‌شود. به همین دلیل است که جدا از مصرف مواد غذایی مناسب و کمک گرفتن از نور خورشید، باید نسبت به مصرف مکمل‌های مناسب اقدام کنیم.متأسفانه رژیم‌های غذایی نادرست بدن افراد را با کمبود‌های بسیاری روبه‌رو کرده است اما نگرانی در جوامع امروزی بیشتر نسبت به کمبود ویتامین Dاست.

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ دو شنبه 17 / 10 / 1390برچسب:, ] [ 10:33 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

-هیچ گاه در حین غذا خوردن،آب نخورید.آب زیاد،آنزیمهای گوارشی را رقیق میکندکه این رقیق شدن، باعث کاهش جذب مواد مغذی میگردد.

-سعی کنید همیشه همراه با غذا سبزی و سالاد مصرف کنید،زیرا این مواد علاوه بر رساندن ویتامینها و مواد معدنی به بدن شما،حاوی فیبر زیاد هستند که از سرعت جذب قند و چربی غذا میکاهند.

-همیشه از وعده های غذایی پرحجم و بزرگ بپرهیزید،زیرا باعث افزایش چاقی و بیماریهای متابولیکی میشود.سعی کنید از وعده های غذایی کوچک و کم حجم ولی در دفعات بیشتر استفاده کنید.(مثلا 5 وعده کوچک به جای 3 وعده بزرگ)

-سعی کنید از آبلیموی تازه،گوجه فرنگی،فلفل سبز و ... همراه غذا استفاده کنید،زیرا این مواد حاوی ویتامین C فراوان هستند و باعث میشوند جذب آهن غذا افزایش یابد.

- هیچ گاه وعده غذایی صبحانه را حذف نکنید.با نخوردن صبحانه بدن برای مدت طولانی در حالت ناشتا قرار میگیرد و در طول روز نگهداري قند خون در محدوده نرمال دشوار میگردد و اين امر تمركز ذهن را مختل ميكند.در ضمن، خوردن صبحانه باعث كاهش چسبندگي پلاكتها و كاهش لخته خون ميشود.در مطالعات انجام شده،افرادي كه صبحانه نميخورند نسبت به آنهايي كه ميخورند چاقترند.

-هیچگاه همراه غذا نوشابه های گازدار نوشید،زیرا این نوشابه ها حاوی مقدار زیادی قند هستند که علاوه بر چاقی،نوسانات انسولین را نیز باعث میشوند.نوشابه های سیاه با داشتن اید فسفریک زیاد تعادل کلسیم و فسفر بدن را بر هم زده و در دراز مدت باعث برداشت کلسیم از استخوان و بروز پوکی استخان میشوند.

-بعد از غذا ورزش نکنید یا دوش نگیرید.زیرا جریان خونی که باید به دستگاه گوارش برود به سمت دست و پا و ماهیچه های در حال ورزش متمایل میشود ونه تنها هضم وجذب را مختل میکند بلکه به قلب نیز برای پمپاژ بیشتر فشار می آورد.

-بلافاصله بعد از صرف غذا نخوابید.خوابیدن بعد از غذا احتمال برگشت محتویات معده به مری را بیشتر میکند و از آنجایی که محتویات معده اسیدی است،فرد احساس سوزش سر دل میکند.

-بلافاصله بعد از خوردن غذا،چای ننوشید.چای با داشتن ماده ای بنام تانن،از جذب آهن غذا جلوگیری میکند.برای جلوگیری از جذب آهن بهتر است یکساعت قبل و دو ساعت بعد از خوردن غذا چای ننوشید.

-بعد از غذا سیگار نکشید.تحقیقات نشان میدهد که سرطان زایی سیگار بعد از صرف غذا 10 برابر بیشتر است.

- بلافاصله بعد از خوردن غذا،شیرینی نخورید ،زیرا بدن قند اضافه را همیشه تبدیل به چربی میکند و بدیهی است که خوردن شیرینی در حالت سیری چاق کننده است.

[ دو شنبه 17 / 10 / 1390برچسب:, ] [ 10:31 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]
.:

درباره وبلاگ

امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->

خرید بک لینک
با کليک بر روي +1 ما را در گوگل حمایت کنيد