≈ۣۜČʌ√ʌ

≈ۣۜČʌ√ʌ
قالب وبلاگ
نويسندگان


500-300 میلیون نفر در سراسر جهان هر ساله به مالاریا مبتلا می‌شوند. اکثر موارد آن در کشورهای جنوب صحرای افریقا اتفاق می‌افتد که هر ساله جان حدود دو میلیون نفر را می‌گیرد. مالاریا در ایران بیماری نادر است. اکثر موارد بیماری در کشور ما در مسافران، نظامیان و مهاجرانی ایجاد شده است که توسط انگل مالاریا در خارج از کشور مبتلا شده‌اند.
 




تشخیص و درمان

پزشکان با استفاده از آزمایشات خون خاص مالاریا را تشخیص می‌دهند. یک نمونه خون به آزمایشگاه فرستاده می شود و زیر میکروسکوپ بررسی می‌شود تا انگل‌های مالاریا که ممکن است داخل گلوبول‌های قرمز آلوده قرار داشته باشند، در آن تشخیص داده شود.



دکترها با استفاده از داروهای ضدمالاریا مثل chloroquine  یا quinine که به صورت قرص یا تزریق وجود دارد، مالاریا را درمان می‌کنند. برحسب نوع انگل مالاریا، فرد ممکن است به صورت سرپایی طی چند روز درمان شود و یا نیاز به بستری شدن و استفاده از سرم و تزریق پیدا کند. پزشکان همچنین علائم کم آب شدن بدن، تشنج، کم‌خونی و سایر مشکلاتی که می‌تواند بر مغز، کلیه‌ها یا طحال اثر بگذارد را نیز بررسی می‌کنند. بیمار ممکن است به مایعات، انتقال خون و کمک تنفسی نیاز پیدا کند.



مالاریا یکی از متداولترین دلایل مرگ در جهان به شمار می‌رود. این بیماری اگر زود تشخیص داده شده و درمان شود، برطرف خواهد شد اما بسیاری از کسانی که در مناطقی زندگی می‌کنند که بروز مالاریا در آن متداول است، مرتباً دچار این عفونت می‌شوند و درواقع هیچ‌وقت به طور کامل مداوا نمی‌شوند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 10 / 12 / 1390برچسب:, ] [ 12:37 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]
.:

درباره وبلاگ

امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->

خرید بک لینک
با کليک بر روي +1 ما را در گوگل حمایت کنيد