≈ۣۜČʌ√ʌ
قالب وبلاگ
نويسندگان

استفاده بیش از حد از مکمل‌های ویتامین E می‌تواند خطر ابتلا به سکته را نزدیک به 20 درصد افزایش دهد.

به گزارش سلامت نیوز مطالعه روی 120 هزار نفر که نیمی از آن‌ها مکمل‌های ویتامین E مصرف کرده بودند نشان داد استفاده بیش از حد از مکمل‌های ویتامین E می‌تواند خطر سکته قلبی را تا 22 درصد افزایش دهد. میزان مصرف مجاز این ویتامین 12 میلی‌گرم است، اما برخی افرادی که بیش از اندازه این ویتامین را مصرف کرده بودند بین 50 تا 500 میلی‌گرم در روز این ویتامین را از طریق مکمل‌ها وارد بدن خود می‌کردند.
تحقیقات نشان داد این کار باعث پاره شدن رگ‌های مغزی می‌شود که در نهایت منجر به سکته شده و عواقب بسیار بدی را به همراه دارد.
البته در نتایج این تحقیقات که در نشریه پزشکی بریتانیا منتشر شده آمده است مصرف ویتامین E می‌تواند خطر ابتلا به نوع خاصی از سکته مغزی را که بر اثر مسدود شدن رگ‌های خونی به وجود می‌آید تا 10 درصد کاهش دهد. اما در مجموع دانشمندان اعلام کردند مضرات مصرف بیش از حد مکمل‌های ویتامین E بسیار بیش‌تر از فواید آن است.

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ دو شنبه 8 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 21:57 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

صبح که از خواب بیدار می‌شوید، اگر به علت درد و گرفتگی عضلات گردن نتوانید سرتان را بچرخانید چه می‌کنید؟

تا به‌ حال برایتان پیش آمده است که حین انجام کارهای عادی روزانه، به‌ طور ناگهانی دچار درد شدیدی در قسمتی از بدنتان ‌شوید؛ مثلا وقتی خم شده‌اید تا شیئی را از روی زمین بردارید یا هنگامی که سرتان را موقع خروج از پارکینگ برای احتیاط و نگاه‌ کردن به عقب بر‌گردانده‌اید؟ حتی ممکن است تنها بعد از کش ‌دادن بدنتان پس از یک سفر هوایی طولانی، دچار این نوع دردهای ناگهانی شدید شوید.

این دردها معمولا آن ‌قدر شدید هستند که شاید حتی به سختی بتوانید از جایتان تکان بخورید، زیرا ماهیچه‌های اطراف ستون فقرات ، از قوی‌ترین و در عین حال کاربردی‌ترین نقاط بدن هستند و گرفتگی آنها می‌تواند منجر به بروز دردهای ناراحت ‌کننده در ناحیه پشت و گردن شود.

گرفتگی عضلات یکی از شایع‌ترین عوامل ایجاد درد شدید در پشت و گردن افراد است. این درد اگرچه گاهی با بعضی روش‌های سنتی معمول قابل کنترل است و نیازی به درمان از طریق روش‌های جراحی ندارد، اما در صورت مشاهده بعضی علائم باید سریعا به پزشک مراجعه کرد.

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ دو شنبه 8 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 21:51 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

 

زایده ‌های گوشتی یا SKIN TAGS تومورهای شایع پوستی هستند که در 25 درصد مردان و زنان دیده می‌ شود.

شایع ‌ترین نواحی پوستی که گرفتار می ‌شوند عبارت هستند از: زیر بغل 48 درصد، گردن 35 درصد و به میزان کمتر در نواحی کشاله ران.

اکثر موارد(70 درصد) در هر منطقه بیش از سه زایده گوشتی دیده نمی‌ شود. آن ها در دهه دوم زندگی شروع می ‌شوند و به تدریج تا دهه پنجم زندگی افزایش می ‌یابند. بعد از این سن زایده ‌ها رشد بیشتری پیدا نمی ‌کنند.

این زایده ‌ها کوچک باریک تا پهن، قهوه‌ ای یا به رنگ پوست و بیضوی به پوست چسبیده ‌اند. در مواردی زایده گوشتی می‌ تواند رشد کرده و به یک سانتی‌ متر برسد.

شکایت بیمار از منظر زیبایی و یا گیر کردن آن ها به لباس یا لوازم زینتی جواهرآلات می ‌باشد.

این ضایعات با الکتروکوتر ظریف و یا قیچی مخصوص درماتولوژی قابل رفع شدن است. اکثرا نیاز به بی ‌حسی موضعی نیست، مگر در آن ها که قاعده پهن داشته باشند.

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ دو شنبه 8 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 21:45 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

به تدریج با گذشت سن پوست چانه و گردن دچار تغییراتی می شوند. از جمله این تغییرات عبارتند از :
1-ایجاد خطوط و چروک های عرضی و عمودی در پوست گردن
2-شلی و افتادگی پوست گردن
3-تجمع چربی در زیر پوست گردن و ناحیه قب قب
4-تغییر رنگ و قرمز شدن پوست کنار گردن(پوئی کیلودرما سیوت)

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 6 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 13:3 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

گاهی وقت ها فردی تا صبح سرد زمستان از خانه بیرون می آید، گلویش ناراحت می‌شود و درد می‌گیرد.

گاهی کودکی گلویش درد می‌گیرد و چند وقت بعد معلوم می‌شود دریچه‌های قلبش مشکل پیدا کرده‌اند.

گاهی یک نفر گلویش درد می‌گیرد و نمی‌تواند غذایش را درست ببلعد که بعدا معلوم می‌شود یک غده راه گلویش را بسته است.

گاهی یک فردی ، هر چند وقت یک بار گلویش به خارش و سرفه‌های خشک می‌افتد.

گاهی یک نفر بعد از خواب گلویش می‌سوزد و ... .

خلاصه یک گلو داریم و هزار جور ناراحتی و مشکل.

آیا می‌شود همه این گلودردها را با شربت سینه و خلط‌ آور درمان کرد؟ آیا همه این ها با غرغره کردن آب نمک خوب می‌شوند؟ یا همه‌شان تزریق پنی‌سیلین می‌خواهند؟

بگذارید یک بار، خیلی سریع با دردهای گلویمان آشنا شویم.

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 6 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 12:55 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

شايع‌ترين بيماري‌هاي چشمي
گفت‌و‌گو با دكتر سيد حسن‌ هاشمي، فوق‌تخصص قرنيه و مدير گروه چشم دانشگاه علوم پزشكي تهران درباره شايع‌ترين بيماري‌هاي چشمي در كشورمان.

شايع‌ ترين بيماري چشمي در كشور چيست؟
شايع‌ترين مشكلات در كشور ما كه موجب كورى مى‌شود آب مرواريد و پس از آن تراخم، آب سياه و عوارض ناشى از ديابت است.

چقدر اين بيماري‌ها براي نظام سلامت ما اهميت دارند؟
كورى ناشى از ديابت، آب مرواريد و آب سياه با تشخيص به‌موقع، استفاده از امكانات بهداشتى قوى و برخوردارى از نظام ارجاع كامل، قابل پيشگيرى است. بيمارى تراخم هم در صورت استفاده از برنامه بهداشتى صحيح قابل ريشه كنى است.

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 6 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 12:51 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

آیا شما بیش از اندازه استرس دارید یا اینکه اصلا نمی‌دانید استرس بر شما غالب است یا نه؟ اگر جزو گروه اول هستید، یعنی می‌دانید که استرس بیش از حد آزارتان می‌دهد، پس قطعا علایم ناراحتی‌تان را می‌شناسید و درصدد رفع آن هستید.

سردرد آخر هفته
به گفته دکتر تادشودت، استاد دانشگاه واشنگتن، سردردهای میگرنی ضربان‌دار که در اواخر هفته به سراغ افراد می‌آید نشان‌دهنده ابتلای فرد به استرس است. وی کمبود خواب و تغذیه نادرست به خاطر پرداختن بیش از حد به کار یا درس را از جمله عوامل بروز این‌گونه سردردهای استرسی می‌داند، بنابراین در طول هفته خوب بخورید و خوب بخوابید تا سردرد نگیرید و استرس به سراغ‌تان نیاید.

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 6 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 12:48 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

تحقيقات نشان مي‌دهد که جلوگيري از توليد تنها يك آنزيم در بدن ممكن است براي متوقف كردن پيشرفت آرتروز كافي باشد.

دكتر داوود بيگي، دكتراي پزشكي هسته‌اي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: با اصلاح ژني كه مسئول توليد يك آنزيم مهم در بدن است، مي‌توان فرسايش تدريجي عضروف‌ها را در اطراف مفاصل متوقف كرد.
وي تصريح كرد: محققاني كه بر روي اين طرح كار مي‌كنند اميدوارند تحقيقات آنها منجر به يافتن معالجاتي براي مقابله با بيماري ورم مفاصل شود.

 

وي ادامه داد: غضروف افراد سالم حاوي مقدار زيادي "اگركان" است، اما در افراد مبتلا به آرتروز اين عنصر با مجموعه‌اي از آنزيم‌ها به نام "اگركاناسيس" نابود مي شود و غضروف قابليت ضربه گير بودن خود را از دست مي‌دهد. به همين علت از طريق ساخت داروهايي كه عملكرد آنزيم مذبور را متوقف كند، مي‌توان با بيماري‌هاي التهاب مفاصل (آتروز) مقابله كرد.

 

[ شنبه 4 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 14:4 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

دارو جهت بخور دادن ( درمان سينوزيت ، آنژين ها ، سرماخوردگي و زکام )

نسخه شماره 1

داروي ضد سرماخوردگي

گل غان سه قسمت

گل زير فون چهار قسمت

پوست بيد دو قسمت

گل گاوزبان شش قسمت

طرز تهيه و مقدار مصرف :

مقدار يک قاشق غذا خوري از مخلوط فوق را که قبلا بصورت پودر درآمده باشد در يک ليوان آب جوش ريخته و به مدت بيست دقيقه بگذاريد تا دم بکشد سپس آنرا صاف کرده و روزي سه بار هر بار يک فنجان ميل کنيد .

نسخه شماره 2

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ شنبه 4 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 14:0 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

 

یک تحقیق جدید در آمریکا تایید کرد که آنتی بیوتیک‌ها معده را آشفته می‌کنند. پژوهشگران آمریکایی در گزارش جدیدی هشدار دادند که حتی آنتی بیوتیک‌هایی که به ظاهر بی‌ضرر و خفیف به نظر می‌رسند ممکن است به شدت، تعادل میکروب‌هایی را که در روده زندگی می‌کنند، آشفته کرده و بر هم بزنند و پیامدهای غیرقابل پیش بینی برای سلامت بدن به همراه داشته باشند.

بر اساس آزمایشاتی که روی سه زن شرکت کننده انجام شد، محققان متوجه شدند: داروی آنتی بیوتیک موسوم به «سیپروفلوکسیاسین» که به این شرکت کنندگان داده شده بود به طور کامل تمام جمعیت باکتری‌های مفید موجود در دستگاه گوارش آنها را سرکوب می‌کند و حداقل در یکی از این زنان ماه‌ها طول کشید تا دوباره وضعیت معده و روده‌ها به حالت عادی و طبیعی بازگردد.

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 3 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 15:2 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

ناخن‌ها به همان اندازه كه لازم است زيبا به نظر برسند،به رسيدگي و بهداشت احتياج دارند. مثلا هنگامي كه در شرايط خوبي باشند، بازگو كننده سلامت عمومي بدن هستند.

بهداشت ناخن‌ها‌ تعريف مشخصي دارد، هنگام شستن دست زير ناخن‌ها را هم تميز كنيد. هنگام استفاده از شوينده‌ها و انجام كارهاي خانه از دستكش استفاده كنيد تا ناخنتان آسيب نبيند و پاكيزه بماند.

به گفته پزشكان، اگر مي‌خواهيد ناخنتان شكننده نباشند، هفته‌اي 2 مرتبه و هر بار به مدت 5 دقيقه آنها را در روغن زيتون گرم بگذاريد .

بهتر است زياد از استون براي پاك كردن لاك استفاده نكنيد، زيرا ناخن‌ها بر اثر استفاده مكرر از استون خشك و شكننده مي‌شوند.

يکي از شايع‌ترين بيماري‌هاي ناخن، خشکي يا ريش ريش شدن کناره ناخن است که به دليل استفاده زياد از مواد شوينده بخصوص درميان زنان خانه‌دار رخ مي‌دهد.

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 3 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 14:57 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]

غذا، نوشیدنی ها و عادات ناسالمی که دندانها و لثه هایتان را خراب می کند و حتی اگر منظم مسواک بزنید، از نوارهای سفید کننده دندان استفاده کنید و دوبار در سال نزد دندانپزشکتان بروید باز هم کافی نیست.

اینجا به عواملی اشاره می کنیم که دندانها و لثه هایتان را خراب می کند و باعث می شود که لبخندتان دیگر زیبا نباشد.

نوشابه های ورزشی

در دهه اخیر، نوشیدنی های ورزشی شدیداً محبوب شده است اما این نوشیدنی ها به هیچ وجه برای دندانهایتان خوب نیست.

تحقیقات علمی نشان داده است که سطح pH در بسیاری از نوشیدنی های ورزشی می تواند به خاطر غلظت بالای ترکیبات اسیدی که در خود دارند، موجب فرسایش دندانها شود که مینای دندان را از بین می برد.

علاوه بر این، نوشیدنی های ورزشی معمولاً حاوی قند بالایی هستند که برای اسید مثل غذا می ماند—تولید باکتری می کند که داخل منافذ دندان ها رفته و موجب فرسودگی دندان ها می شود.

برای خواندن مقاله کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 3 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 14:54 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 18 صفحه بعد
.:

درباره وبلاگ

امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->

خرید بک لینک
با کليک بر روي +1 ما را در گوگل حمایت کنيد